kirsten

Sanna mina ord

Semester del 2

Publicerad 2007-08-18 17:42:13 i Resor,

Jahaja, nästan alla mina dagar är slut nu. På måndag är det tillbaka till jobbet som väntar, längtar inte överdrivet mycket faktiskt. De här dagarnahar fått mig att tänka över mitt liv faktiskt. Får se var det hela bär...

Ni är en hel del som undrat över hur Martins och min bilsemester gick. Så det ska ni få veta nu ;) Vi lever fortfarande och har inte slagit varandra fördärvade. Inhandlade en mycket bra bilatlas för att kunna ta oss dit vi ville i Tyskland. Började med att köra ner till Göteborg och körde totalt j-la vilse! Martin var bergssäker på att han körde rätt och jag trodde han körde fel och gissa vem av oss som hade rätt. Hamnade i det lyxigaste området i hela Göteborg och en jädra minifärja! Inte alls rätt. Så det var liksom bara att vänta på den smala kajen och köra vidare med en kokande flickvän ;) Hamnade rätt och fick köra på direkt!

Till saken hör att jag i alla tider åkt med min familj och då har det vart en husvagn med, vilket betyder att vi ALLTID stått på nedre däck. Nu skulle vi minsann upp överst. Nåt av den värsta pärs jag varit med om tror jag. Skrek som en stucken gris när vi fick stanna på den där läskiga bron, var inte långt ifrån att jag hoppade ur bilen. Jag lovar, Martin är ett bevis till det. Knäppte till och med av mig bältet utifall jag skulle bli tvungen att hoppa ;) Men vi klarade det och gick till vårt hytt. Vi åkte Göteborg-Kiel vilket betyder en natts "sömn" på båten. Gick upp på övre däck och tog oss lite gott att dricka. Typ den starkaste drink jag druckit. Men what the heck, man har ju bara semester en gång per år ;)

Åt mumsig buffé och drack nån mer drink, kollade in alla oldies som dansade häcken av sig. Sen var det dags för lite sömn. Vi hade en liten hytt där en av oss skulle få sova i överslaf, den delen tilldelades mig. Martin fixade och donade och jag gjorde mina nattbestyr när jag helt plötsligt störs av ett djupt chockat illvrål av Martin. Undrade så klart vad det kunde bero på och sticker ut huvudet från den minimala toaletten. Visade sig snabbt att han forfarande var vid liv, men att han gjort en fasansfull upptäckt. Hehehe, han ville ju bädda sin säng eftersom det inte var ordentligt gjort och när han då lyfte på madrassen hittade han en använd kondom och ett par tubsockor. Hahahaha, så här i efterhand tycker jag att det är hysteriskt skoj, i alla fall när man vet vår fortsatta resa, men jag kommer dit. Hursom helst dividerade vi fram och tillbaka i vad vi skulle ta oss till. Jag som är den hotellvane av oss sa att om vi ska göra nåt eller klaga så ska vi göra det nu. Imorrn bryr sig ingen...men vi var så trötta så Martin började fixa till med tidningar och Gud vet vad. Men så började han att fundera och sa att men tänk om madrassen flyttar på sig och så kommer jag att nudda den...hahha, sagt och gjort, vi gick upp till informationsdisken. Min älskade karl börjar förklara det inträffade på ENGELSKA! Jag bara stod och kollade på honom och frågade de chockade receptionisterna om det kanske funkade bättre om vi tog det på svenska. Absolut svarade de på klockren svenska. Martin fattar inte danska så det var säkert därför som han tog det på engelska. Vad vet jag? Fick en lyxsvit för besväret ;)

Så kom vi då fram till Tyskland, så där lagom mätta i magen som man kan vara efter en frukostbuffé. Körde av färgan, jag satt nästan helt lugn. Jag lovar, men det kan bero på att min dumma mage började strula. Kom ut på autobahn nästan utan problem, hittade rätt väg och började åka. Fick i panik stanna till vid en mack för att jag skulle kunna hoppa in på toa. Och sen fortsatte vi. Mot Soltau och Heide-Park dessvärre var vädret inte att föredra så vi skippade ett besök där då. Åkte vidare mot Celle där vädret inte var mycket bättre, men de hade en fest motsvarande vår Örebro-fest så vi stannade där. Hotellet som turistbyrån tipsade om visade sig ligga allldeles för långt bort från staden och i ett liknande Gestapo-område så vi valde ett annat. Bilder kommer, jag lovar. Gick runt lite på festen, åt den godaste kinamaten jag ätit och sen gick vi tillbaka till hotellet. Skulle ju upp tidigt för att besöka nöjesparken.

Vaknade upp till ett någorlunda bra väder och vi åt frulle och åkte vidare mot parken. Tyvärr går det inte att lägga in bilder från deras hemsida, eller jag orkar inte hålla på och trixa så ni får gå in där och kolla. Åkte typ alla förutom barnkarrusellerna och så. Inte fritt fall heller för den delen. Kollade på delfinshow och fick översätta den väsentliga delen för Martin, tänk vilket minne man kan ha. Åkte därefter vidare till Flensburg, ja det heter faktiskt så. Hamnade på värsta mysiga hotellet med en fantasytjej i receptionen. Fick ett rum med helt nya flashiga sängar, typ Hästens. Så vi lekte ett tag med dem och sen så gick vi in till byn och åt mat. Mumma var det. Fick till och med mousserande till menyn ;)

Söndagen innebär shopping på högsta nivå. Och då menar jag inte kläder, utan alkohol. Hamnade rätt nästan utan problem dessutom. Handlade på oss både det ena och det andra. Går in rätt mycket i den lilla Clion trots allt. Men det var rätt skoj att kolla på alla danskar. Vi åkte dit för att handla sprit, de åkte dit för att handla godis och läsk. Jag skojar inte! Sen bar det av mot Danmark och Århus. Åt mat vid vägen för 240:- svenska kronor! Rena rama rånet! Börjar förstå varför man bilar med husvagn! Försökte hitta ett någorlunda billigt hotell, men det var praktiskt taget omöjligt i den staden, så vi tog bara ett till slut. Kom upp på rummet och nåt av det första Martin säger är att han tror att de har sex i rummet intill. Jag trodde honom inte utan sa att det nog bara var TV:n, om det ändå hade varit så väl! För mycket riktigt, de hade nog en orgie där inne så mycket som de lät! Gick ut på stan istället, det mesta var ju stängt men vi var hungriga. Åt Italienskt och tog sedan en drink vid ån. Mysigt värre. Gick tillbaka till hotellet och la oss hyfsat i tid. Hade nästan somnat när grannarna kom tillbaka. Behöver jag säga vad de sysslade med fram till halv tre på natten? Var en inte alltför glad Christine som gick upp på måndagsmorgonen där inte!

Åkte vidare till Fredrikshavn, som måste vara en av världens tråkigaste städer! Fanns inte mycket att göra där inte. Åt lite och satt mest och läste i våra medtagna böcker. Tisdagsmorgonen blev tidig, skulle ju hem med färjan klockan 10. Kom tillbaka till Sverige vid 12-tiden och åkte därefter till Ullared och shoppade loss lite. Var hemma i vår älskade lägenhet vid 8-tiden på kvällen. Så skönt att komma hem till en TYST lägenhet. Blev en sex-resa detta, kanske inte för min del men för andra. Hahaha!

Här hemma har vi inte gjort mycket vettigt de senaste dagarna. Börjat med en välbehövlig storstädning. Idag har vi vart kulturella, besökt 4 olika utställningar som pågår här i stan. Lite skoj faktiskt, skulle ha städat idag med, men vi gick och la oss och sov middag istället. För er som inte vet det är det vår dag idag, eller ja en av våra dagar vi firar. Detta är kanske den viktigaste, vår förlovningsdag. Tre år sen :) Så idag blir det tre-rätters, höll precis på att bli 2-rätters bara då efterrätten råkade vara för länge inne i ugnen. Men det är kirrat nu.


Martin på båten med en öl :)  Jag och Martin
Tysk bäddning ;)                     Vårt hotell
Franz und Fritz                        Fritz kanske?
Jodå, jag åkte den    Ytterliggare en bild
De lyckliga två ;)              Martin äter frulle ;)

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2007-08-19 02:41:17

Hahaha jag kan se mig dig framför mig. Oxtokig och klagar på att Martin gör fel... Hahaha, stackars Martin!

Postat av: Richard

Publicerad 2007-08-19 14:19:28

Hmmm... kan det bero på att jag känner min syster? åååh vet du? Jag hade hittat en dator, men fick precis ett mail att den redan var såld. Jävla helvete oxå. Den som verkade så bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela