kirsten

Sanna mina ord

Tjejsnack v 32

Publicerad 2007-08-07 22:24:31 i Tjejsnack,

 

Vecka 32

Gröna fingrar

* Vad har du mest av, blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
Hm, tror att det är fifty-fifty där. Min favorit just nu är orkidéer. Skulle kunna fylla huset med dem!

* Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?
Japp, jag har balkong, med balkonglådor med sommarblommor som mer eller mindre skulle behövas bytas ut nu...sen har jag smultron, rosmarin och timjan.

* Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
Ja, alla gröna växter verkar trivas här så de är ju lätta att hålla levande. Men sen när det är nåt med blommor så är det inte lika lätt. Orkidéerna kan vara svåra, men just nu har jag flyt med dem med :)

* När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
Vet inte direkt om jag tänker. Tar det jag tycker är snyggt och sen när jag kommer hem försöker jag att få det att passa med de andra växterna jag har. Får ibland flytta och trixa lite :)

* Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
Inte enligt mig själv. Men de på jobbet tycker det, så jag brukar få hålla växterna levande där ;)

http://mlilja.net/tjejsnack/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela