kirsten

Sanna mina ord

Tjejsnack v 50

Publicerad 2007-12-10 18:19:41 i Tjejsnack,

Säkerhet/djur

Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte?
Jo, men det skulle nog vara bra. Den vanliga polisen har ju liksom inte riktigt tid att kolla alla vanvårdade djur tyvärr.

Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte?
Nej, jag är alldeles för blödig, så jag skulle aldrig klara av att se djur som blivit extremt vanvårdade!

Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort?
Ja, mina grannars katt som de låter vara ute dagarna i ända utan att ha nån koll på när den kommer tillbaka och får då sitta ute i kylan och vänta på att de eventuellt släpper in henne...

 Vad betyder ett djur för dig?
Oerhört mycket, i alla fall mina två katter. :)

Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?
Ja, jag tror väl att den fungerar hyfsat i alla fall. Om man bortser från alla idioter som tar kattungar bara för att de är söta när de är små, men sen när de blivit lite större bara släpper dem vind för våg.

http://mlilja.net/tjejsnack

Kommentarer

Postat av: ille

Publicerad 2007-12-10 18:23:31

kolla gärna in den största kändisbloggen på svenska om du får tid över :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela