kirsten

Sanna mina ord

Akut sömnbrist

Publicerad 2007-01-09 19:26:53 i Livet,

Jag förstår bara inte hur man ska orka med allt. Ena dagen jobbar man till typ 24 och sen direkt dagen efter ska man upp för att möta en dyster dag klockan 05:45 för att vara på plats klockan 06:30. Var det verkligen det som var meningen med min nya chefstjänst? Ska man inte ha mer frihet som chef? Jag menar, det ser man ju alltid på film. Man kan göra lite som man vill och ändå få en fet lön insatt på kontot en gång i månaden ;) Men inte jag inte! Nej, jag slavar som alla andra. Men trivs ändock rätt bra med det. Har ju ändå lite mer i månaden, så det så.

Men det är ju kanske inte det absolut roligaste jag vet att inte få mitt sömnbehov, nu beror det ju mestadels på att min käre sambo åkt på nån omänsklig monsterhosta som endast visar sig på nätterna, när man vill sova. Inte annars! Detta resulterar ju då i att jag endast får omkring 4 timmars sömn per natt. Och det är inte bra vill jag lova! Kan ju knappt sköta mitt jobb då ju, när orden inte kommer ut som jag tänkt dem i huvudet. Fast det är klart, det gör de ju inte ändå. Men i alla fall. Jag brukar ha en susing om vad jag pratar om i alla fall ;)

Jaja, nu ska man kanske inte gnälla heller. Men det är bara som så att vi faktiskt behöver vår sömn. Annars fungerar vi inte. Nej, dax att laga lite mat tror jag minsann. Sen slappa framför tv:n och sen är det time för sängen. Är ju en dag imorrn igen!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela