kirsten

Sanna mina ord

Snö, slask och regn

Publicerad 2007-01-12 21:54:49 i Livet,

Varför i hela fridens dar skulle denna skitsnö komma för? Jag förstår det bara inte?! Det är ju för varmt för att den ens ska kunna ligga kvar ju! Så det blir ju bara äckelslask av allt! Och så fryser det på och så kan man knappt ta sig fram! Nej, jag gillar inte denna årstid i vanliga fall och jag kan ju lugnt säga att jag gillar den ännu mindre i år. Först har man haft en höst då det bara regnat, regnat och regnat lite mer. Sen kommer då december då man kan tycka att det borde vara lite vitt på backen. men nejdå, inte denna gång. För då regnade det lite mer bara. Julen kom och passerade, men ingen snö. Samma sak med nyår. Då tycker jag liksom inte att det finns nån mening för den att ens visa sitt intresse av att dimpa ner. Men det gjorde den ju så klart, och visst man blir ju likt ett barn väldigt glad när den kommer ;) Det måste jag erkänna, hehe. Men sen när man kommer tillbaka till sina sinnes fulla bruk, så förstår man ju att den inte kommer att ha en chans att ligga kvar.

Som det även blev, nu vräker det ner regn här utanför. Inte direkt vad man vill. Så frågan är ju om snön kommer att visa sig igen, eller om detta var allt vi fick denna vinter? Bra fråga. Eller också kanske den kommer i juni, vem vet?

Nu ska man inte vara så pessimistisk, men det är lätt att bli det när man står ensam på jobbet. Alla gäster har kommit, jag väntar bara på att få stänga och gå hem. Som chef kan man ju tycka att jag borde få bestämma själv när jag ska sluta och inte. Men det är ju inte så lätt med den saken kan jag säga. Jag i min tur har ju också en chef, en bångstyrig sådan. Men ibland lyckas även jag med att sätta honom på plats. Bra gjort av en 23-årig tjej ;)

Nejhej, dax att skriva lite vettiga lappar till mina helgtjejer kanske. Sen är det nog dax ändå att börja stänga :) Hem sen och kanske börja städa undan julen, eller också tar jag tag i den biten imorrn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela