kirsten

Sanna mina ord

Illa...

Publicerad 2007-07-19 20:58:46 i Jobb,

...ja, jag mår faktiskt riktigt illa just nu. Nästan så där så att man inte vet var man ska vägen nånstans, typ superilla med andra ord. Det kanske inte skulle ha gjort så där jättemycket om jag hade haft den här känslan hemma, men så bra har jag det inte. Sitter fast på jobbet, och det är bara att härda ut. Har gjort det förr, då detta händer nån gång i kvartalet. Samma känsla, samma typ av illamående. Inte skoj, inte alls faktiskt. Men har bara en gäst kvar som ska komma. Bara att hoppas på att människorna behagar dyka upp inom de närmsta 45 minuterna så att jag kan gå hem till 22.

Gjorde nyss den största tabben man kan tänka sig att göra som receptionist. Släppte in en gäst som inte hade alla hästar hemma. Men hur ska man hinna se det när man själv knappt står på benen och man sekunderna innan hade jordens snyggaste killar framför sig? Vad kan man begära då liksom?! Vad sägs om fokus kanske? Ja, så borde jag ha agerat. "Så himla ledsen, men jag kan inte hitta din bokning och inga dubbelrum kvar..." Sen le lite snällt och hoppas på att det skulle ha löst sig för dem på nåt annat hotell. Men problemet var liksom det att den ena var helt normal, ska man då neka dem? Svårt dilemma faktiskt. Bara att hoppas att rummet är i sin ordning under dessa dagar. Tror egentligen bara att det kanske blivit en droppe för mycket för damen ifråga. Sen kan man ju inte rå för hur man ser ut, eller hur?

Jag menar jag har ju ingen som helst aning om vad folk tror om mig när jag går in genom en dörr. Man ska inte ha så förhastade slutsatser jämt. Även fast de ibland faktiskt kan visa sig vara sanningen. ;) Aja, det är ju jag som är här imorrn bitti med. Får väl agera utkastare annars. Heheh, eller ringa Maria vars dröm var att få åka runt och avbryta fylleslag i lägenheter så sent som idag. Haha!

Nej, nu ska jag leta reda på gästens mobilnummer då denne har världens mest underliga efternamn så borde ju inte det vara allt för svårt ;)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2007-07-19 23:46:27

Japp, jag ställer upp =) Hoppas du mår bättre nu! Kramar //M

Postat av: Ida

Publicerad 2007-07-20 10:10:21

Hihi uj då... måste få veta hur det gick med dom!!!! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela