kirsten

Sanna mina ord

Supporth-vete

Publicerad 2007-07-06 22:12:38 i Jobb,

Usch, idag var verkligen inte min dag. Vaknade med samma sprängande hvudvärk som jag somnade med. Oh yes, verkligen vad man behöver liksom. Inte blir det bättre av att Martin rumlar runt och gör en massa oväsen, frågar om han kan ta matlådan i kylen. Som jag faktiskt sa igår var till honom. Gjorde mig ändå i ordning för att pallra mig till jobbet. Inge regn i alla fall vilket var positivt. Kommer till jobbet och möts av de drygaste gästerna någonsin. Tror alltid att det är så med de som mot alla odds ska ha frukost tidigare än vad som är angivet. De kan liksom inte visa nån respekt mot sina medmänniskor. Inte blir det ju bättre av att det inte finns nån betalningshänvisning på dem. Så efter lite tjafs lyckas vi få till det, men de ville att JAG skulle ringa DERAS jobb och fråga! Sikka människor det finns.

Ungefär så fortsätter det med de flesta företagsgäster. Plus ett drygt stockholmspar, jag är ledsen men jag har inte mycket till övers för stockholmare. Inte för de som bor på hotell i alla fall. Min Julia är bäst, men just nu kan alla andra bara dra! För så klart skiter det sig med en gruppblock som var gjord, dock inte av mig från början ;) Men jag vart i alla fall tvungen att ringa supporten, som såklart har sitt säte i just Stockholm. Flertalet gånger när man ringer dem får man till svar att nej det är DU som gjort fel, eller nej så går det inte att göra. Men så kollar de, de tar sig mödan att faktiskt logga in sig på vårt system för att kolla vad felet är. För att då upptäcka att nån server eller liknande inte är igång hos dem. Något pinsamt för dem när de då får erkänna att det visst inte var vi som gjort fel utan DE. Men den j-veln jag pratade med idag lyssnade inte ens på vad jag sa! Fick upprepa samma sak typ en miljard gånger! Till och med gästen jag slutligen hade framför mig kunde ju frågan!

Fick tillslut be honom vänta, för att jag skulle kunna ha en chans att ta hand om stackarn som väntade på att få checka ut. Men han bara skrattade och sa att det inte var några problem. Han visste hur det var med supportrar som inte fattar ;) Ringde upp killen igen, men inte blev det bättre för det. Hade vart bättre för mig att radera bokningen och börjat om från början. Men så kan jag inte säga till mina tjejer. Jag måste vara den som kan det där, hur man ska göra när man gör fel. Men det fattar inte den där supporten. Men men, nästa gång ska jag lyssna på mina egna råd och göra som jag tycker från början. Eller hoppas på att jag får prata med den som verkligen fattar på det där stället. Som själv har stått bakom disken och vart med om när allt skiter sig. Istället för en dryg snubbe i kostym som bara pratar dataspråk...blä! Simon tyckte dock att jag skötte mig fint. En receptionschef måste våga vara bitchig och ställa krav på sina leverantörer som han så snällt sa ;)

Annars är jag glad, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela