kirsten

Sanna mina ord

Tjejsnack v 43

Publicerad 2007-10-23 21:19:41 i Tjejsnack,

Miljö


Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
Ja, det tycker jag aboslut!


När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
Ibland gör jag det.


Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
Ja, absolut. Eller också försöker vi att samåka.


Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
Ny får jag nog tyvärr säga. Jag har lite svårt för second hand.


Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
Hm, jag själv har sparat alla scheman och andra papper som jag fått genom skolan och använder idag dem som kladdpapper eller shoppinglistor. På detta sätt använder jag pappren två gånger :)


http://mlilja.net/tjejsnack

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela