kirsten

Sanna mina ord

Har du en bebis i magen?

Publicerad 2007-09-02 21:03:36 i Livet,

Oj, vilken kräftfest det blev igår! Massa trevligt folk och en massa goda kräftor. Lite småtjafsigt och en hel del sing star! Men ibland undrar man vem som är äldst, jag och Martin eller resten av gänget. Vi är åldersmässigt yngst, men i sinnet tror jag att vi är äldst! Hahah! Skoj var det i alla fall, trots att jag åkte på storstryk i Singstar, jag som annars jämt brukar vinna ;)

Kom hem idag för att hinna besöka Martins syster en snabbis innan jag skulle in till jobbet. Hon har blivit kollosalt stor! Var beräknad till idag, så vilken dag som helst nu är de 2-barns föräldrar! Så himla spännande! Hoppas verkligen att de ringer oss med detsamma, även fast det skulle ske mitt i natten! Har inte träffat dem sen i april och vi bor nästan grannar, men det är så svårt att få tiden att räcka till hela tiden och när vi sen väl ska ses så är nån sjuk. Därför kändes det riktigt trist att få ställa in idag med...Hann ju med en kortis som tur var.

Ella var så glad över att få träffa oss och för en gångs skull var det jag som var mest populär och inte Martin. Hon ville att jag skulle vara med överallt och kolla på hennes nymöblerade rum, jaga henne, kittla henne och sen lite mys. Man får så mycket kärlek av ett barn så det är inte klokt egentligen. Men allt handlar om bebisar för henne just nu, helt plötsligt frågar hon mig:
E: "Christiiiiine, varför har du en bula på magen? Har du en liten bebis där inne?
C: Nej, Ella. Det vet du väl att jag inte har. Det får vänta lite förstår du.
E: Men är det alldeles säkert?
C: Ja, gumman det är alldeles säkert. Det är inte dax för en bebis för Martin och mig ännu.
E: Men då, har du en katt där inne då?
C: Men det vet du väl att katter får katter och inte vi människor.
E: Nehej, men då har du väl en väska där då.
C: Va?
E: Ja, en jättestor väska.

Haha, ja vad ska man säga. Tjejen är ju bara 3 år. Ska man helt enkelt tro att man är skitfet, eller att hon bara är insnöad på bebisar? Jag tänker tro på det sista, annars bryter jag nog ihop. Helt plötsligt känns det inte så speciellt att jag faktiskt gått ner 4 kilo. Men men... ;)

Orkar inte ens gå in på hur arg jag är för att jag får stå här idag...kan bara säga att jag har en hopplös chef.

Men nu är jag ju ledig på fredag istället och det gör att jag äntligen ska få träffa min saknade vän! Lovely! Imorrn blir det till att knalla i skogen med. Igår gick vi en mil där. Skulle ha gått idag med...men fick ju ställa in det med...så jag får försöka att knalla en mil till imorrn :)

Kommentarer

Postat av: Richard Karlsson

Publicerad 2007-09-03 18:52:28

Sicken tur att Martin finns :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela