kirsten

Sanna mina ord

Jag från England?

Publicerad 2007-09-12 22:35:56 i Jobb,

Jag måste bara berätta det roligaste ikväll. Kom in två hur mysiga gäster som helst och de checkade in och skämtade om ditten och datten. Frågade var de skulle käka och lite sånt. Gav de de bästa tipsen jag kunde, då de inte ville gå alltför långt heller. Sen kom den ene herren ner lite innan den andre, så han beställde en öl och började prata lite. Frågade vad man absolut var tvungen att se när man besökte Örebro. Berättade lite kort om staden.

Sen som från ingenstans så säger han att han bara måste fråga en sak. Absolut svarar jag. Då frågar han om jag bott i England nåt i mitt liv, dessa gäster var från London. Nej, svarar jag, och att jag endast besökt London ett par dagar. Då undrar han var jag lärt mig den perfekta engelskan! Que?! Jag, bra engelska? Hm, jo jag bodde ju på Irland ett tag svarar jag. Ja, kanske berodde det på det och att vi lär oss bra i skolan tyckte han. Mymy! Men det är alltid skoj med så  trevliga gäster! Mer av den varan tack!

Så de får göra min dag idag, inte surkärringarna från Gällivare i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela