kirsten

Sanna mina ord

Typiskt

Publicerad 2008-08-27 22:14:43 i Allmänt,

Ibland blir jag bara så trött. Idag var jag trött på riktigt, det är tredje morgonen som jag vaknar 10 i 5. Varför kan man fråga sig? I måndags berodde det på att nån av katterna drog ner en vinpava från hyllan ovanför köksskåpen. Som tur var höll den, men jag kan lova er att det small rätt högt. Jag trodde att vi hade en inbrottstjuv, men Martin bara vände på sig när jag bad honom gå upp och kolla ;) Han gick upp tillslut. Igår hade nån av dem rivit ner en burk med kattgräs som jag planterat. Och idag vaknade jag nog bara av mig själv, bara för att jag kunde sova en stund längre eftersom jag idag började halv elva. När Martin gick vid halv åtta så fortsatte katterna att leka så det blev inte så mycket sova där inte.

Försökte ringa skattemyndigheten men det var inte det lättaste, var bara upptaget hela tiden. Måste få till min jämkning, men jag antar att den inte blir klar så att jag kan skicka in den i tid denna månad heller. Men hey, blir ju bättre när man får tillbaka på skatten på detta vis så jag ska ju inte klaga. Men det känns något tufft att betala närmare 30000:- i räkningar. Men jag antar och hoppas att det bara var denna månad som det blev så...För jag är inte gjord av pengar...

Dessutom har min telefon fått fnatt. Skulle ringa Martin när jag var påväg hem för att säga till att han kunde starta med maten. Skönt att slippa den biten när man slutar vid 19. Men när jag ringer så säger den att min inkorg är full och frågar om jag vill ta bort något meddelande...hm, jag skulle ringa inte messa. Men det händer inget när jag ringer, men så ringer Martin mig samtidigt och då går det minsann inte att svara ens. Men helt plötsligt gick det, pratade en liten stund och när vi sedan lagt på kollar jag på telefonen och VIPPS! så har alla mina meddelanden raderats! Hur kunde det gå till? Jag valde ju aldrig att radera nåt alls ju. Så himla typiskt för en del av dem hade jag sparat för att de var roliga och så. Men nu är de borta...Trist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela