kirsten

Sanna mina ord

Livrädd

Publicerad 2008-01-07 17:05:23 i Livet,

Usch, jag tror inte att det finns nån som är mer rädd för sprutor än vad jag är. Eller jo, det finns det nog. Men jag hatar verkligen att ta dem! Har alltid lyckats få sköterskor som inte alls klarar av att ge dem och det blir inte bättre trots att jag säger till. För de vet ju så klart bäst själva. Mycket smart tänkt...eller inte. Idag fick jag själv bege mig till vaccinationsmottagningen, eller själv är ju synd att säga att jag var. Var ca 10 före mig i kön om man räknar nummer, räknar vi personer var det kanske det dubbla. Då många gick in tillsammans på sina nummer. Det strulade och de tryckte fram numren för fort och så skulle man då själv hålla reda på när det var ens tur. Väldigt lätt när man sitter där och skakar av rädsla.

På något sätt lyckades jag väl ändå ta mig in i det där rummet, bara för att mötas av Örebros mest förvirrade sköterska. Inget gick rätt för henne, började undra om detta verkligen skulle kunna gå vägen. Hon kunde inte fylla i journalen rätt i datorn, för det saknades just det vaccinet jag skulle ha och hon bad mig sätta mig i en stol vilket jag gjorde. Men det var fel stol...hon menade en pall som stod närmast vid henne. Hon pladdrade på om ditten och datten eftersom jag nämnt för henne att jag inte klarar sprutor så väl. Vet inte om det är så särskilt smart att be nån flytta sig till en ny stol då egentligen...svimmar rätt lätt när jag är så där rädd...men det gick. Jag har nu tatt min första spruta av tre stycken. Så om 4 veckor ska jag gå igenom detta igen. Hoppas på en annan sköterska då!

Packat klart har jag gjort, var klar ca 16. Så det så. Skjutsen kommer 17.30 så nu var jag ju nästan ute i god tid ;) Måste sätta timer på dvd:n med. Men det ska väl hinnas med antar jag. Är väl tillbaka på onsdag kan jag tänka. Beror på hur pass irriterad jag hinner bli, men en galamiddag tackar man ju som sagt inte gärna nej till...

Kommentarer

Postat av: Richard Karlsson

Publicerad 2008-01-10 21:26:51

Ok, men då är det ju bra att ni trappar ner så ni inte förvanldas till råttor ;) Skönt med helg snart! Gud vad jag längtar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela