kirsten

Sanna mina ord

Ynka 30 minuter

Publicerad 2008-06-16 21:30:53 i Familj,

Ibland blir jag bara så förbannad. Jag kan inte rå för det, men så är det. Martin var iväg på ett case idag, han skulle vara medlare mellan ett företag och dess kunder om jag fattade saken rätt. Så igår kväll drog han iväg till Stockholm eftersom hans plan till Ö-vik skulle gå vid halv sju på morgonen eller så. Alltid lika tråkigt att vara kvar hemma, men det är ju inte mycket att välja på.

Hur som helst bestämde han med sin mamma att de tillsammans skulle åka från Stockholm idag, då han inte ville tränga sig på hos sin bror som blev pappa igår för andra gången! De blev klara tidigare än vad de trodde men inte fick de boka om sina biljetter inte! De fick snällt gå och vänta på att få åka iväg med det sena planet eller välja att köpa nya. Så idiotiskt så det finns inte. Hur som helst ringer han då sin mamma för att styra upp allt, men inget svar. Han går på planet och gör som man ska, stänger av sin telefon. När han sedan landar på Arlanda och sätter igång sin telefon får han veta att hon redan åkt, för att han inte svarade?! Okej, hon visste ju att han skulle flyga. Nej, men då vart bilen plötsligt full för hans syster med barn var med. Jo, jag tackar jag. Det är kul när ens familj kan vänta 30 minuter extra.

Detta innebar att jag här hemifrån fick boka och trixa med tågbiljett till ett tåg han inte får ta med sitt pendlarkort, betala och fixa och sen när han väl är framme på stationen så missar han det! Allt för att hans familj inte kunde vänta ynka 30 minuter! Till saken hör att hans mamma tog med hans packning, så han kan inte stanna i Stockholm, dels för att han inte har några kläder med sig för detta och för att han inte har nånstans att bo. Så min stackars man kommer hem tolv inatt! Och går upp igen halv fem imorgon bitti...bara för att de inte kunde vänta ynka 30 minuter...

Missförstå mig inte, jag älskar hans familj, men ibland blir jag bara så trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela