kirsten

Sanna mina ord

Tillbaka till verkligheten

Publicerad 2008-05-06 20:27:25 i Resor,

Efter 4 dagars ledighet så är man tillbaka på jobbet igen. Känns så där om man säger så. Skulle mycket hellre fortsätta att vara ledig och njuta av det fina vädret. Med betalt så klart! Men det är ju inte riktigt så det fungerar i det här livet. Speciellt inte nu när jag verkligen börjar känna att det var dumt att spendera alla mina sparpengar när jag studerade...varför sparade jag inte dem till framtida bruk istället? Men det är alltid lätt att vara efterklok, en jädra tur att jag i alla fall redan pensionssparar ;)

Resan var i alla fall hur bra som helst. Lite kan jag dock klaga på. Personalen på hotellet var inte riktigt passande i deras positioner, trodde att man stod i en för att man gillade service. Nu var inte alla så, men många. Samma sak med restaurangerna, skylla på att det kommer att ta tid med maten för att man inte förbokat är inte ok. Det kan man då säga redan när man frågar efter bord innan man går in och har beställt. Allt bilåkande gillar jag inte heller. Men nu är det uppbunkrat så nu räcker det ju ett tag till i alla fall. Men att de som vi åkte man skulle handla så mycket hade jag ingen aning om. Men 300 flak öl och utöver det en massa vin och sprit känns ju helt ok.

Fortsatte vår färd från Malmö till Stockholm för att hälsa på hos Martins bror och för att kolla lägenheter. Blev en trevlig kväll hos dem och sedan en väldigt givande söndag. Hittade vår lägenhet med. Det roliga är att det är Martin som vi satt som kontaktperson eftersom jag har ett jobb då det inte passar sig att stå och prata i mobiltelefon. Men ändå är det jag som får informationen till min mejl, med en miljard frågor. Så bra då att Martin är borta på affärsresa och jag är ensam hemma.

Igår när jag kom hem från jobbet hade jag kunnat strypa en byggnisse om han vart kvar i huset. De hade glömt att släppa ut katterna från vårt sovrum, en stackars katt var kvar där inne, den andra hade rymt ut. Det är kattassar i hela min hall och på dörrarna och ja mer eller mindre i hela lägenheten. Idag när jag skulle cykla hem till mina föräldrar för att fortsätta att sova mötte jag en av byggarna. Han bad om ursäkt för att det var tassar överallt. Jag sa att det inte endast var det på den fina matta de lagt ut utan även på vårt golv och så. Han svarade då att det bara var att ta bort med vatten. Jag blängde på honom och då svarade han snabbt att det får givetvis vi ta bort när vi är klara. Det är säkrast för dem det!

När jag kom hem efter min sovstund, så hade jag inte längre något vardagsrum. Där jobbar de numera med. Trodde att jag skulle få ett nytt badrum inte bli av med varenda rum vi har! Tack vare att en pelle stod och pratade med den som jobbade med mattan som skulle på golvet höll den på att hamna åt fel håll. Jädra sladdertackor!

Jag ber om att de släppt ut mina stackars små älsklingar idag. Annars har de fått sitta instängda hela dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela