kirsten

Sanna mina ord

After work

Publicerad 2008-09-11 21:00:09 i Allmänt,

Nästan precis hemkommen från after worken. Var himla trevligt. Inte varje dag man får fri dricka och mat efter jobbet, så det tackar man för. Dock fick man endast sitta fram till klockan 19 för då var vi tvungna att ställa oss i baren i stället. Knas, men ändå rätt skönt för då kommer man hem i tid. Men det är ett himla bra sätt att bli en i gänget, blir liksom mer avslappnat så mer av detta tack! Men det blir det, på lördag ska vi på Uggla/Rheborg/Ulvesson, bokningen har blivit inbjudna så vi är ett gäng som ska dit. Matiné föreställning dock, men det blir en desto trevligare helkväll efteråt ;) De tappra som orkar hänga med.

Har ju alldels glömt bort att berätta att en ny kille har börjat inne hos oss, himla trevlig prick. Roligast är att han kommer från Västerås men har jobbat på Elite i Örebro, så vi har pratat en hel del i telefon innan. Verkar som att de flesta "kändisar" byter hotell eller till och med flyttar. Men det är kul för man kan prata om en del hemsaker, som ingen annan vet nåt om. Ja, det är kul det. Han bodde dessutom nästan granne med mig i Örebro. Denna värld är inte stor när man väl börjar se efter. Nu har han fått nys om en lägenhet här i Stockholm med så han slipper pendla från Västerås och gissa var? Ja, men så klart i Solna ;) Tror bestämt att jag har en stalker på halsen, hahahahah!

Nu har kongressveckorna dragit i gång här i storstan och det är helt sjukt. Jag tycker att jag innan varit med om att det ringt mycket och så. Men då har man alltid jobbat ensam och haft allt annat att tänka på i repan. Nu sitter vi 5 personer och mer eller mindre bara svarar i telefon och det är kö hela tiden! mellan 8-18 Helt galet! När vi sedan gått för dagen är det repan som tar över vid 19, och de har då hand om incheck samtidigt så ett tips när ni ska boka hotell i Stockholm, ring aldrig på kvällen! Nog för att jag gillar att ha mycket att göra, men ibland vore det skönt med en liten andningspaus. Imorrn ska jag dessutom in och jobba tidigare än vad schemat säger, för att det är så mycket att göra. Mymy, men det blir nog bra. Behöver lite plustid så att vi kan dra till Tyskland inom kort.

För festen kommer att bli av, den är bara framflyttad lite till. Så håll ut! Inbjudan kommer. Måste bara få den lokal vi vill ha först! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela