kirsten

Sanna mina ord

Wallmans och Djurgårdsidioter

Publicerad 2008-09-24 23:01:13 i Allmänt,

Så var det onsdag, halva veckan har gått och det med en ryslig fart. I måndags blev jag hemma, var snurrig det mesta av dagen och i halsen hade jag en fotboll tror jag. Men i tisdags hade jag ingen lust att vara hemma, dels för att det är tråkigt och så för att de håller på med balkongerna här hemma. Låter alldeles för högt för att man ska klara av det ljudet i flera timmar. Men så skulle vi ju även på Wallmans på kvällen, så trots erbjudande om att få jobba endast halvdag så höll jag ut och hängde med. Har alltid velat gå på just Wallmans och blir man bjuden på det är det ju snäppet bättre. Skulle få 2-rätters enligt inbjudan men blev serverade en 3-rätters, jo man tackar :) Showen var också bra, hade sina stunder. Plus att man fick se en del ö-kändisar ;) Var ju ett tag sedan som man såg på Fame Factory och Floor Filler, hehe. Vi fick dessutom veta att vi bara behöver slå en signal för att få komma dit och hänga i baren! Börjar mer och mer undra varför man inte flyttat hit tidigare ;) Att vi även kan göra så på Golden Hits är ju ett ännu större plus.

Imorse fick jag gå den sista biten då tunnelbanan bestämde sig för att strula igen. Men det är rätt skönt att få sig en promenad när man sedan ska sitta hela dagen. Men att behöva komma försent på kuppen är ju mindre kul. Har varit en rätt bra dag på jobbet med, började den dock med en huvudvärk som var på väg att bli en härlig migrän. Men en tablett så var det fixat. En bonusnatt till såldes och jag kände lite mer klirr i kassan ;) Kommer bli en bra månad detta! Eller ja, det syns ju inte förens på nästa lön men i alla fall. När jag sedan skulle hem glömde jag att koppla telefonen, här gör det inte lika mycket som när man glömde det i Örebro då slingan stängs av klockan 19 då man slutar. Men det blir mindre kul imorrn bitti, så jag sprang tillbaka och fixade det. När jag sedan kom ner i tunnelbanan så var det hysteriskt mycket folk. Skulle visst vara derby hemma hos mig, mellan AIK-Djurgården minsann. Det är aldrig kul att åka hem när det är match här. Men just idag var det extra jobbigt. Tror inte att det finns några supportrar som är jobbigare och odrägligare än just Djurgårdens! När man väl äntligen kommer fram till Solna C så måste de ju visa hur tuffa de är så det sparkar sönder en vagn. Eller ja, de pajade dörren så vi fick stå still där i närmre 20 minuter.

Polisen kom och fick ta vittnesmål och tillslut kom även Securitas. Behöver jag säga att poliserna inte var size zero direkt. Nej de kom från det större allerteriet. Biffiga värre. Coolt med män i uniform :P Jaja, när de väl gjort vad de kunde så fick vi vänta på att den stackars tjejen som körde tunnelbanan skulle försöka laga tåget. Men det gick inte så det fick komma nån från trafikledningen innan vi kunde lämna Solna C. Jag hade för visso kunnat gå därifrån, men jag kände inte för att gå upp där när det är derby. Och sen sitter man ju och tänker att reser jag på mig nu så åker den...

Kom ju hem tillslut i alla fall. Men jag blir bara så irriterad, supportra gärna sporten men förstör inte för alla andra tack! Men jag hann hem till Idol och det är huvudsaken. :)

Nehej sova lite nu kanske?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela