kirsten

Sanna mina ord

Kan inte sova?!

Publicerad 2009-04-14 23:23:13 i Allmänt,

Usch, jag vet inte vad det farit i mig. Men jag kan inte sova längre. Ligger och vrider och vänder på mig och irriterar mig på katterna som envisas med att vara uppe och leka när vi andra vill sova. Inatt spelade de tärning, det tyckte jag inte om! Min iPod laddare lyste upp hela lägenheten och det var inte heller så himla roligt. Minsta lilla sak och jag ligger och irriterar mig på den. Usch! Man mår inte så fint i knoppen dagen efter 2 sömnlösa nätter. Det flimmrar och det snurrar och huvudet bultar och man irriterar sig lite igen. Samtidigt som allt detta händer så har min mage fått fnatt och mår inte heller den bör. Den är svullen och bråkar konstant. Visst, jag förstår att det hänger ihop. Men vad tusan ska jag ta mig till? Det är inte så lätt att sova när magen krånglar. Funderar skarpt på att knapra upp mina Thailandstabletter, för jag tyer icke längre. Tur att det finns vetekuddar.

Dagen idag har ändå gått otroligt fort. Var mycket att göra på jobbet efter ledigheten. På kvällen bar det av till träningen på cykel. Skönt att få trampa lite faktiskt. Boxades och slogs hejvilt. I alla fall Martin. Han träffade mitt öga och under strechningen min hand. Jag kommer nog inte att gå levandes ur denna träning...På hemvägen ville inte cykeln vara med längre, punka för jag vet inte vilken gång i ordningen. Martin jublade inte. För han vet ju att det är han som får fixa det. Funderar på att byta ut hela däcket faktiskt. För det är inte normalt med så många punkteringar som jag får. Mumsade på en kiwi när jag kom hem och blev som besatt. Tyvärr är de slut och några nya väntas inte inhandlas förens på torsdag. My God! Vad ska jag ta mig till?

P.S. Jerker, Martin undrar hur många gånger du själv bytt däck på bilen? D.S

Kommentarer

Postat av: Jerker

Publicerad 2009-04-15 08:40:44

Jag e en rutinerad däckbytare nu:-) för tro det eller ej så byter jag mina egna däck hihihi.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela