kirsten

Sanna mina ord

Kärlek

Publicerad 2009-04-20 22:35:10 i Allmänt,

Tycker att det precis kändes som jag satte mig i bilen på väg mot Örebro i fredags. Nu är det redan måndag och den är på väg att ta slut. Fattar det inte! Svosch och snart har sommaren varit här med och vi fattar inget alls. Har haft en bra helg, fredagen spenderades hemma hos Martins föräldrar med filmtittande. Lördagen spenderades med resten av Örebroarna på slottet och årets Ost- och vinmässa. Himla trevligt, men sjukt mycket folk. Fick tillfälle att tacka Frexinet personligen för förra årets present från dem, plus att jag fick sista slurpen av deras otroligt goda roséskumpa. Så mumsigt så!

Hittade en massa andra goda viner och portviner, ja kalla mig gärna tant för detta. Men hur gott är det inte med ett glas portvin till desserten? Ojoj! Hittade en god korv som följde med hem med. Härligt när det är äkta vara och inte nån Scan-korv. Plus en massa choklad och fudge. Skulle kunna tro att man var iväg på en mat- och godismässa. ;) Trevligt var det i alla fall. Men hualigen vad illa jag mådde sen. Knatade hem till mina föräldrar och la mig i en av deras sköna fotöljer. Skulle kunna bo i en av dem och det gjorde jag ju faktiskt i helgen. Hade det inte varit för att pappa snarkade så mycket från soffan så hade jag nog slumrat ett bra tag jag med.

Söndag var det dags för ett besök hos Martins syster och en titt i deras nya hus. Så himla fint och så himla mysigt att få träffa dem. Har inte gjort det sedan jul. Att de fick pyssla med sitt medan jag passade barnen var nog helt perfekt för dem. Jag satte ned dem i minstingens barnsäng och så lekte vi kiosk där, när Anna fick se det undrade hon hur jag lyckats med den smarta idéen ;) Inte så svårt. Sen bar det av till Lillån och en helt underbar söndagmiddag. Man blir lite lätt bortskämd faktiskt. Efter maten passade svärmor och jag flickorna en liten stund, en promenad på åkrarna. När Ella klädde på sig hade vi det mysigaste samtalet.

Ella: Vilken tur att Lisa tycker om dig med!
Jag: Ja, visst är det.
Ella: Ja, och jag tycker också väldigt mycket om dig, så det är ju jättebra!
Jag: Ja, jag tycker väldigt mycket om er med.
Ella: Men vet du varför jag tycker så mycket om dig? Det är för att du är så himla gullig och söt.

Dör man inte bara? Barn säger så söta saker hela tiden och jag tror att de om några verkligen vet vad de pratar om. Just när det gäller känslor. De har liksom inte lärt sig att vara finkänsliga. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela