kirsten

Sanna mina ord

Trött men lycklig

Publicerad 2009-08-10 22:48:25 i Allmänt,

Oj, vilken helt underbar helg jag har haft. Kan bara inte förstå att jag inte följt med Martin på detta tidigare?! Jag tyckte faktiskt att han var rätt knäpp som ville åka på detta förr. Men sen har jag liksom kommit på mig mer och mer att detta är en musikstil som jag faktiskt tycker väldigt mycket om. Började med rootsreggae men nu kan jag även gilla dancehall, ja jag är en allätare när det gäller musik. Men hur som helst, var himla skönt att ha ett hotell att bo på istället för att åka emellan som vi faktiskt tänkt om bossen inte lyckades fixa rum. Men den ängeln lyckades med det, till personalpris och allt. Att alla artisterna bodde där var ju som sagt ett stort plus.

Lördagen åts det frulle till toneran av Etana som tränade in en av sina sånger. Lite coolt att få förhandstitt, och på så nära håll. Vi gick sedan tillbaka till rummet och la oss och sov ett par timmar till. Sen blev det en runda på stan, hör och häpna! Hittade en väska, nehe vad konstigt va? Och en massa annat smått och gott. Gick tillbaka till området och lyssnade på Governor Andy, man vad han är bra! Kan inte sluta lyssna på hans musik och finurliga texter. Sen blev det lite shopping på området, en sjal, en tröja och ett armband följde med mig hem. När jag köpte tröjan fick man den förpackad i en grymt cool väska. Tjoho, två väskor i en smäll. Me like it! Gick hem och bunkrade med lite öl och cider. Sen knatade vi igen, skulle ha åkt reggaetåget, men vi missade det precis, så jag fick halta fram bäst jag kunde. Har ju glömt att berätta att jag ramlade nerför en slänt vid vägen i torsdags när vi skulle hämta vår bil. Så jag är lite skadad. Inget ovanligt alls...

Kvällen bjöd på sjukt mycket bra artister och mycket dansande. På dess konserter hoppar inte bara främre raderna utan här dansas det på hela området. Så himla gött! Kvällens största och bästa artist sparades till sist, men när han väl kom upp var det jubel. Alpha Blondy mina vänner! Det är bra skit! Ville liksom inte att det skulle ta slut nån gång, men det gjorde det ju...så efter det tog vi en sista rund på området innan vi gick hemåt. Fick stanna och sätta oss på en bänk som ett annat pensionärspar ;)

Men detta gjorde att vi fick träffa Alpha Blondy i lobbyn när vi hämtade vår nyckel. Jag manade på Martin att gå och be om en autograf, men han sa nej och om han skulle gå fram skulle han tacka för en bra konsert. När jag fixat nyckeln hade min nervöse man ännu inte fattat modet till att gå fram, men jag sa till honom än en gång eftersom jag vet hur mycket han skulle ångra sig annars. Så han gick fram och jag stod lite bakom, han tackade och mannen blev så innerligt glad. Skakade hand med Martin och skrattade sitt djupa skratt. Sen vänder han sig mot mig och fattar mina händer och säger "Thank you Sistah" Åh, vilken lycka. Martin skiner fortfarande :) Jag är rätt nöjd med faktiskt.

Nu planeras det inför nästa år, 10-års jubileum, borde innebära några andra stora artister faktiskt. Jag ska med. Vi tänker oss också en tur till Tyskland och Summerjam. Sen fortsätter turen till kanske Italien eller Spanien eller så. Kan bli skoj.

Denna låt går på repeat just nu



Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2009-08-13 08:21:03

Ja vet det gjorde jag med först men då drack jag massa vatten och dränkte honon =) HAHA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela