kirsten

Sanna mina ord

ARRRRRGGGGHHHHH

Publicerad 2009-12-06 22:11:19 i Allmänt,

Usch, jag kommer emot nån förbannad knapp på mitt tangentbord och det gör att det inlägg som jag skrivit nästan klart 2 gånger har försvunnit. Puts väck bara så där! Men 2 gånger, ge mig en paus för tusan! Orkade inte ens skriva om det igen. Får ta det imorrn. Morr!!

Idag har jag för första gången gjort en stek. Med termometer i och allt. Lyckades riktigt bra faktiskt. Är så himla kul när man lyckas med nån maträtt som man inte gjort tidigare. Jo, jag vet en liten kockutbildning finns där. Men då hade man en lärare som gick runt och kollade så att allt blev rätt. Men idag gjorde det utan lärare. Nästa projekt blir att använda lergrytan som jag fick Martin att önska sig ett år. Hahah! Den har stått i skåpet sen dess. Har frågat mamma typ 1000 gånger hur jag ska använda den och hon förklarar och så tänker jag att det ska jag göra nästa helg. Men när helgen kommer och maten planeras så tänker jag att nej, det är för svårt. Jag äter det hos mamma istället. ;) Men nu ska jag. Jag lovar. Helstekt kyckling ska jag göra minsann. Och ni ska få veta hur det går!

Efter detta var vi och boxades. Det är så himla kul! Jag blir som förbytt och står nån och skriker och peppar så där så ger jag aldrig upp. Jag måste nog göra allvar i att Martin ska vara min PT. Får se hur det går med det. 

Nu är han iväg och träffar gamla jobbarkompisar från Öret. Kul att han hittar på nåt, men trist för mig att vara hemma själv. Fast helt ärligt så är det riktigt skönt. Det tråkiga är att jag inte har nån att prata med. Ok, jag kollar på tv, men jag brukar kunna prata på rätt bra ändå ;)


2:a ljuset tänt

Och ett dagsljus istället för en chokladkalender :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela