kirsten

Sanna mina ord

Kaos

Publicerad 2009-12-16 21:50:33 i Allmänt,

Jag undrar lite över Stockholm faktiskt. Jag tycker att det är så himla fascinerade att det alltid blir snökaos här, när det inte blir det nån annanstans? I övriga Sverige sätts vinterdäcken på när de ska, men här ignoeras det totalt. Sen kommer snön som ingen tydligen trodde skulle komma och kaoset är ett faktum. Men är det verkligen så konstigt? Jag menar utan vinterdäck och snötäckta gator kan det ju inte bki något annat. Tokiga människor! På vår bil finns det vinterdäck sen två veckor tillbaka minsann. Vinter = halt enligt mig, eller oss kanske jag ska säga. Jag var inte så delaktig i det där bytet, även fast jag faktiskt brukar vara det. Så det så.

Har passat Martins yngsta brorsdotter under två kvällar då hennes storasyster varit på sjukhus, tror inte att jag stött på en härligare unge! Och nu när hon pratar hela tiden så är det ju helt underbart, men det är en bestämd liten rackare. Men med lite tålamod så går allt :) Håller tummarna för att det går bra för storasyster med.

Nej, ska göra mig i ordning för natten. Är så trött att jag somnar i soffan konstant. Öpnnar imorrn och direkt efter jobbet ska jag till en av SPA-tjejernas andra jobb och fixa naglarna. Skoj! Kan tänka mig att det blir en hel del tjejsnack då med.  Så skoj eftersom det är en av mina bättre vänners ganla skolkompisar som har hand om SPA:t på jobbet. Hade aldrig träffat dem innan i höstas när de startade sin verksamhet. Men nu är det som att vi alltid känt varandra. Kanske för att de påminner så mycket om henne? 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2009-12-17 07:33:12

Haha kan tala om att igår kunde inte Jörgen ta sig till kontoret för han hade inte satt på vinterdäcken =)

Postat av: Micaela

Publicerad 2009-12-17 23:30:10

Suck! Samma sak varje år! Trafikkaos och snö alltså :)



Usch då, vad har hänt med de äldsta flickebarnet? Barn och sjukhus borde inte få existera i samma mening, det är alldeles för obehagligt!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela