kirsten

Sanna mina ord

Tjejsnack #36

Publicerad 2009-12-20 15:02:43 i Tjejsnack,

Julafton

1. Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet?
Paté!! Alltså leverpastej men med lite mer smaker. Mmmm! Så himla gott. Min familj bukar alltid skämta om att de skulle ha köpt en egen till mig eftersom de inte får nån själva annars ;) Men julskinka och sill måste ju finnas där med så klart :)

2. Vilken är din favorit i Kalles Jul-slinga av tecknat?
Tomteverkstan. Sen kan man vila ögonlocken en stund ;) Vill gärna se årets Disney-film med.

3. När öppnar ni julklapparna?
Nån gång efter vilandet och Kalle.

4. Skulle du vilja jobba på julafton?
Njae, inte gärna. Men på förmiddagen skulle det väl funka. Men helst inte.

5. Hur brukar din julafton se ut?
Hm, då vi firar julafton varannat år hos min familj och juldagen hos Martins familj, och så byter vi året därpå så ser de ju annorlunda ut varje år. Men vi äter väl runt 13 och sen är vi färdiga lagom till Kalle och då blir det typ fruktsallad och sen kommer julklappsutdelningen, en börjar och den som får den klappen får fortsätta osv. Sen efter öppningen kollar vi kanske på tv och spelar spel. Firar vi hos Martin så är det ungefär samma upplägg fram till Kalle, men sen kommer tomten dit då det finns en massa mindre barn. Det innebär tårar och rädsla från dem ;) Men det glöms snart bort då de börjar leka med paketen. När de mindre somnat så fortsätter vi andra med spel och så. :)

Tjejsnack

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela