kirsten

Sanna mina ord

Fryslort

Publicerad 2009-02-18 22:53:27 i Allmänt,

I dagens Metro läste jag att våren kommer att finnas i Stockholm om cirka 31 dagar. Helt underbart säger jag! Det handlar om 4 veckor, det är ju ingenting ju! Men vad gör jag, jo planerar in en tripp till Åre för att få mera snö. Idiotiskt. Men nu är det som det är, bye bye ballerinor och hej hej pjäxor. Ok, vi har inte sett det där med pjäxorna ännu. Har ju trots allt inte åkt utför på hm, 9 år! Eller kanske 8. Hur som helst, jag åker uppåt mot min död kan vi väl säga. Men hur som helst så längtar jag till våren. Vill ha lite värme på jobbet. Är trött på att behöva pälsa på mig en massa kläder för att inte frysa under en timme, när den timmen har gått åker nämligen fleecefilten på. Har man tur behövs det inga vantar, men ibland åker även de på.

Låter helt fullkomligt normalt eller hur? Vi har kollat tempen och vid fönstret där jag sitter är det ca 14 grader varmt. Det är ju strålande...kollar man dock längre in i lokalen är det varmare. Så det går dessvärre inte att åtgärda. Skoj. Jag gillar inte att frysa. Usch! När jag satt kvar ensam idag då det var min stängningsdag så blir det ju alltid satans kallt när alla gått hem för dagen, så jag satt där med stela fingrar och djupfrysta tår. Inte blir det bättre när man kommit hem heller, för man är redan så djupfryst så man tinar liksom inte...och detta händer på 2000-talet. Skandal!

Imorrn är det dax för träning igen. Denna vecka blev inte alls vad jag tänkt mig, då Martin åkte på nån elak bacill som inte velat släppa. Så alla pass har vi avbokat...så trist när man är så pepp. Men imorrn blir det jympa. På fredag är det aerobics, lördag spinning och på söndag ska det boxas igen. Så jag ska nog få ordning och fason på detta igen. Man mår ju så himla mycket bättre när man rör på sig. En kollega sa till mig för nån vecka sen att han inte behövde träna längre, för det hade han redan gjort så mycket under åren som gått...jag bara undrar hur tänkte han då?

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2009-02-19 09:59:26

Kan dom inte ställa dit nåt litet extra element då?

Postat av: gelinda

Publicerad 2009-02-19 19:20:00

Ja, nu får det bli vår. Har frusit halvt ihjäl idag!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-19 19:28:50

KOLLLA IN DENNA TJEJENS VIDEO BLOGGAR, HUR SNYGG SOM HELST



http://knowles.blogg.se/category/v-blogg.html



http://knowles.blogg.se/category/v-blogg.html



http://knowles.blogg.se/category/v-blogg.html



http://knowles.blogg.se/category/v-blogg.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela