kirsten

Sanna mina ord

Ny färg och mera sjukdom

Publicerad 2009-02-12 22:50:10 i Allmänt,

Haha, jag tycker verkligen att detta är jätteskoj. Har i flera veckor fått höra att jag ser så annorlunda ut och att jag är så fin i håret och folk undrar vad jag har gjort. Och jag har verkligen inte gjort nåt alls. Varken fixat med håret eller hårdbantat som så många andra på jobbet. Men sen i fredags fixade jag till håret, la i en ljusare röd färg för att få bort all utväxt. Nu är ju jag rödhårig naturligt så det har väl kanske inte synts så mycket som jag själv tyckt med den där utväxen. Hur som helst, efter det har jag inte fått en endaste liten komplimang angående mitt hår ;) Visst, det syns inte jättemycket, men det är rätt komiskt ändå. Tills idag då en av tjejerna i repan kommenterade att det var jättefint. Hon skrattade gott åt min berättelse om allas tidigare komplimanger. Så det ska bli spännande att se om nån mer lägger märke till det. Nu läser ju en del av er detta så det gills inte ;)

Avbokade min träningstid idag och det verkar ha blivit ett av mina smartare drag. Kände att jag var tvungen att handla mat istället, då jag imorrn efter jobbet ska ta en afterwork med tjejerna och sen på lördag blir det eventuellt spinning och sen en massa bus med kidsen. Men åkte iväg och vägde mig och nu pekar det neråt precis som det ska. Bra av mig! Åkte hem från Ica och började laga mat. Här hamnar vi på ett mindre smart val, lät Martin göra pannkakssmeten och sen stekte jag dem. Började med att smälta stekspaden, jag vet att det kanske inte var så himla lämpligt att lägga plastdelen på själva plättlaggen. Men jag fick ju mitt straff, både en demolerad spade och en misshandlad hand. Åt och kort därefter börjar Martin klaga på att han mår illa. Sen börjar pendlingen till toaletten...suck...jag trodde vi skulle slippa detta. Men icke. Men det var ju skönt att vi INTE åkte och tränade då i alla fall.

Problemet nu är att jag då och då, jag antar att det beror på stress för jag hade detta problem väldigt ofta i Örebro, har problem med min mage. Det som hjälper är att sitta en miljard år på toaletten eller att värma en vetekudde att ha under baken. Så vi har det inte jättelyxigt här hemma idag. Typiskt är var det är. Bara att hoppas att detta inte är något som kommer att hålla i sig, för jag vill gärna inte bli sjuk igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela