kirsten

Sanna mina ord

Matlagning

Publicerad 2009-01-10 17:34:57 i Allmänt,

Idag ska vi testa en spännande maträtt här hemma. Som inbakada hamburgare med fläskfilé, skinka och svamp i. Tror att det kan bli gott, eller så är det mer som en hamburgerpizza ;) Råkade typ döda degen, men den jäste ändå. Puh! Matberedare i all ära, men ibland tror jag att det är bättre att man använder sina egna händer för att knåda. Lägger ut bilder och recept sen i matbloggen som jag tänkte ta upp igen. Vet att det fortfarande är många som vill ha recepten som jag använder mig av. Så idag passade jag även på att fota lite under tiden medan jag tillagade det. Nu står bullarna så fint och jäser så får vi se sen var det hela slutar.

Mådde inte så bra när jag gick och la mig igår, hoppades på att det skulle kännas bättre när jag vaknade men icke. Så det har varit en skön hemmadag. Plockat bort julsakerna, satt upp lite krokar för mina långa halsband, lagt på en nytvättad duk på bordet i köket och ja, bara fixat med andra ord. Manglat upp lakanen och påbörjat tvätten. Och framför allt så har jag idag vunnit över Martin! Vi har tillsammans spelat för att tjäna ihop pengar med, det var skoj. Hade tänkt innan jag kände mig dålig att det skulle bli ett biobesök idag. Men det får bli till att vara hemma. Har en lånad film jag kan se, plus att det är Jonas Gardells dag i Stjärnorna på slottet. Så det finns nog att kolla på TV ändå :)

Jag får helt enkelt ladda inför imorgon, då jag ska käka brunch med tjejerna från jobbet. Har blivit inbjudna av den förre köksmästaren, ska bli himla gott måste jag säga. Men gratis brukar väl vara det ;) Kul att man kan göra så, jag menar de tjänar ju på att vi kommer dit, genom att vi sedan kan tipsa alla gäster om att de ska ta sig dit :) På kvällen ska jag boxas med, lovely!

Jag älskar denna låt! Halo med Beyonce, enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela