kirsten

Sanna mina ord

Panik!!!!

Publicerad 2009-06-10 22:23:55 i Allmänt,

Börjar sakta men säkert förstå att det stundar semester inom kort. Tanken har visserligen slagit mig förut, men jag har nog inte riktigt insett att det är så få veckor kvar! Vadan denna oro då kan man ju undra. Semester handlar ju om att vila och ladda batterierna. Men här ska det först uppåt i landet och semestra med Martins familj i stugan i Åre. Enligt Martin ska det åkas Downhill och Zipline. Får se vad det blir om det ens blir nåt av den varan. Slappa låter bättre och leka med barnen. Men sen förstår ni ska vi banka ut vårt kök. Vi ska byta ut hela skiten. Och det är där vi har paniken.

För att göra detta måste vi först välja kök och det är inte lätt. Vi har tusen idéer och andra ger oss lika många till. Vi behöver till banken för att be om lite mer pengar att lägga på vårt lån. Vi behöver ta oss till köksaffärerna för att göra vårt val av skåp, luckor och kakel, eller glasskiva hos glasmästaren. Det är inte att bara slå ut det och sen finns det bara ett nytt kök bara så där. Det måste planeras lite mer och jag trodde verkligen att det fanns mer tid. 4 veckor kvar lite drygt och varenda föbannade helg är redan uppbokad. Var ska jag få tiden ifrån? Jag bara undrar. Men det löser sig på nåt vis antar jag...

Ok, nu tar jag ett par dagars paus härifrån. Kommer ju inte att vara hemma och kommer vistas en hel del på min cykel. Barnkalas ska det visst vara med. Jisses, mer panik. Har inte köpt nån present ännu! Får göra det imorrn. Arbetar bara halvdag =0) Vi hörs kanske på söndag, då med ett leende på läpparna och några glas "Gula Änkan" senare....





Bilder från Hjälmaren runt, en riktig linslus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela