kirsten

Sanna mina ord

Förbannde frisör

Publicerad 2009-03-26 22:41:30 i Allmänt,

Svosh så var den här dagen snart över den med. Fattar inte var tiden tar vägen? När man var barn undrade man mycket över hur alla vuxna kunde klaga på att tiden gick så fort? Man hade 10 veckors sommarlov som kändes som en jäkla evighet och de vuxna bara skakade på huvudet och sa att vänta tills du är lika gammal som mig så kommer det att gå fort. Man trodde ju aldrig att det skulle vara så på riktigt. Men det funkar verkligen så som de sa...suck...varför ska de äldre alltid ha rätt?

Idag var jag och fixade till mitt trista vinterhår. 3 timmar cirkus tog det. Höll på att dö av träsmaken jag fick i rumpan. Stel i nacken blev jag så som han vände och vred på mitt huvud. Sönderångad blev jag med. Ja jisses. Det slingades i cirka en och en halv timme och sedan tvättades det ur och sen i med en intensivtoning och så i med massa annat kolijoks. Sen klipptes det och ja där slutade jag att vara nöjd. Färgen blev kanon. Nästan precis som jag ville ha den. Men när det gäller klippningen är jag tveksam. Skulle gärna ha kapat lite till men det vågade han visst inte, trots att han kommenterade att det var VÄLDIGT slitet. Ja, det tror jag det har inte klippt mig sen i juni förra året.

Så den frisyren jag var mindre nöjd med då finns alltså  fortfarande kvar, fast bara lite mer uppklippt. När han skulle klippa luggen sa jag att han skulle klippa den kortare än vad han tyckte. Den växer som ogräs och det är mindre skoj att behöva gå dit för att klippa luggen titt som tätt. Jaja, svarade han. Han fattade inte alls vad jag sa vissa gånger kanske ska tilläggas. Naturligtvis blev den för lång...som vanligt. För när det kommer till det där med hår så lyssnar de helst på det de själva vill skapa. Idioter. Aja, när jag kom hem drog jag fram både en stor sax och en nagelsax. Så här har jag fixat det själv. Martin undrade vad jag höll på med när han kom hem. Tyckte jag var knasig som inte gick tillbaka och klagade när jag betalat dyra pengar för en klippning. Men hur stor är chansen att han skulle fatta då?

En annan sak jag alltid irriterar mig så fruktansvärt över är att de alltid ska vika in mitt hår så det blir böjt och sen tupera det lite. Fattar inte?! Det är alltid samma visa. Så får man halvt skämmas ihjäl för att man ser ut som en gammal tant. Tycker de att jag ser ut i att passa i den knasiga frisyren? Trött blir jag.

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2009-03-27 20:25:47

Många gånger undrar jag varför man inte vågar säga till när man sitter där att dom ska klippa lite till. Är det för att man tror att dom ska ta illa upp? Istället går man hem och surar istället och klagar på eländet. Hänt mig många gånger.

Postat av: Micaela

Publicerad 2009-03-27 21:43:14

Jag håller med Saga - varför säger man inte till? Det är ju ens eget hår det gäller dessutom.



Förresten, skall du inte du lägga ut en bild på nya frillan?

Postat av: Micaela

Publicerad 2009-03-27 22:02:10

Det är ju ett dilemma när man inte känner att man kan kommunicera :/ Jag brukar ha rätt bestämd åsikt om vilken frisyr som jag vill ha, men när frisören säger nej brukar jag inte våga käfta emot.



Nästa klippning så kan jag rekommendera en frisörskola på Odengatan - minns inte namnet på den, men de är billiga och studenterna som klipper är typ "färdiga" och har alltid en lärare till hands som hjälper till. Där kan man alltid diskutera fram en lämplig frisyr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela