kirsten

Sanna mina ord

Helgen

Publicerad 2009-03-01 18:37:02 i Allmänt,

Jahaja, en helg till är över och den har varit helt underbar. Skönt att bara vara ibland. I fredags var vi som sagt på bio och såg Män som hatar kvinnor, jag tycker att den var helt ok. Det går aldrig att göra en film av en bok och tro att den ska vara lika bra. Men som sagt jag gillade filmen ändå, att den var närmre 3 timmar var liksom inte heller något problem. Fast jag tycker ändå att man ska läsa böckerna om man inte redan gjort det. För som sagt, det skiljer en del.

Igår mådde jag lite tjyvens när vi vaknade så jag vågade inte åka iväg och träna, utan vi tog en lugn morgon för att sedan bege oss upp mot stan.Hoppade av vid Rådhuset för att Martin skulle till en cykelaffär och jag tyckte att vi då kunde gå åt andra hållet än vad jag brukar göra när jag ska till jobbet. Oj, vilket misstag! Jag kan ju säga att jag aldrig sett Stadshuset från så nära håll och jag behöver absolut inte oroa mig för att det inte blev nån träning ;) Knatade och gick hela dagen. Hittade mina täckbrallor som passar alldeles utmärkt till min jacka som jag införskaffade under redan ett år. Så jag är nöjd, de var inte särskilt dyra heller och det tackar jag för. Sen gick vi mest runt och slökollade lite, vi hade ju fått det vi kom för liksom. Men jag köpte även lite teer, ett som jag och Lisa hittade när vi var på stan ett Kärlekste som smakar jordgubb och det är en massa hjärtan och grejer i. Sen gick vi till NK och köpte Robius Champagne och ett Earl greu deluxe, så summa sumarum köpte jag te för närmre 200 kronor igår. Som hittat ;)

Sen var det Melodifestival som gällde. Mysigt att bara vara hemma en kväll ibland med. Vi hade nästan rätt med vilka som gick vidare till vilken final. Efter det kollade vi på Yes Man, var väl helt ok en typisk Jim Carrey film.

Idag har vi varit ute på Djurgården. Åkte till Aquaria med Martins brorsdotter. Var skoj, men det går verkligen inte att jämföra med Universeum i Göteborg. Men skoj att hitta på nåt med buskorven. Efteråt mötte vi upp hennes föräldrar och lillasyster och tog en fika. Mys på hög nivå helt enkelt. Så egentligen är det ju inte konstigt att helgen gått så fort igen. Man hittar ju på saker hela tiden. Ikväll blir det vår nya söndagstradition med Scones och Te och lite Mia och Klara och Beck. Härligt. Sen dax för ny vecka.

    

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela