kirsten

Sanna mina ord

Husmor

Publicerad 2009-03-22 14:14:42 i Allmänt,

Jag har alltid tyckt om att skapa. Sen att jag inte är lika duktig som min bror på att måla och fota och så, så har jag nog fått den skapande sidan på bak- och matfronten. Men det är väl kanske precis så det ska vara, den ena är duktig på en sak och den andra är duktig på annat. Vore ju konstigt annars. Så jag lämnar med glädje över bild och foto till min bror så ordnar jag med mitt ;)

Den här veckan är jag inne på min tredje bakning. Har bakat kakor och idag blir det bullar. Sen har jag den egenskapen att jag tycker att det är väldigt kul medan jag fixar och donar, sen är jag inte sugen på det jag gjort. Så det står fint där i sina burkar men ingen äter av det. Kan tyckas lite dumt kanske. Men men, det är kul att hålla sig sysselsatt. Denna gång ska jag dock ta med mig lite till jobbet tänkte jag. För bullarna kommer aldrig att få plats i vår lilla frys. Så då kan jag lika gärna ta med lite kakor med. Jag är en snäll tjej jag.

Cyklade idag för första gången på 8 månader! Helt sjukt egentligen! Men jag har inte direkt haft lusten att cykla till jobbet eftersom jag inte hittade i början och sen kom vintern och då hade jag ännu mindre lust då jag måste cykla mitt bland alla bilar för att komma till jobbet. Inga fina cykelvägar här inte. Men nu är den pumpad och eventuellt kommer det att börja trampas till jobbet istället för att ta tuben. Vi får se. Börjar bli dax att ta alla chanser till att cykla nu. Skönt var det, men väldigt ovant. Tänk att det är sant att när man väl har lärt sig att cykla så glömmer man det aldrig.

Ikväll ska vi sitta i publiken på Snacka om nyheter. Kan bli en upplevselse. Vi får se. Kul att hitta på nåt annat än att bara se en film faktiskt. Såg Låt den rätte komma in igår, lite besviken blev jag ändå. Tyckte att den var riktigt välspelad, men den var inte lika bra som boken. Sen kunde jag inte sluta tänka på att killen som spelade Oskar påminde om en av Martins kusiner och Eli såg påminde om Martins ena systerdotter. Skoj.

Nej, tillbaka till bullbaket :)

Kommentarer

Postat av: gelinda

Publicerad 2009-03-22 14:18:42

Jag blev också besviken på filmen, tyckte inte den höll samma klass som boken alls.



Hoppas det blir kul ikväll!



Kram

Postat av: Saga

Publicerad 2009-03-23 17:20:53

Jag har utmanat dig. :)

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-03-26 14:13:44

åh, jag kan äta upp allting åt dig ;)



Casall har öppet till sju idag och imorron. Det finns massa fint kvar, jag passade på att shoppa lite till idag..!



Ha en underbar dag med massa sol!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela