kirsten

Sanna mina ord

Aj!

Publicerad 2009-11-12 21:48:05 i Allmänt,

Igår kände jag att nåt fastnade mellan mina tänder. Försökte få bort det, men helt utan resultat. Tyckte att det kändes mer och mer hela tiden. Blev galen! Inte var det ju bättre att jag satt fast på jobbet heller. Drog med tungan över det hela tiden. När jag kom hem tog jag en tandpetare och började pilla. Plötsligt lossnade värsta biten! Trodde jag fick upp hjärtat i halsgropen! För jag trodde att det var min tand som gick sönder. Men det var det inte puh! Nej, det var en bit tandsten. Kan inte säga att det blev mycket bättre heller tyvärr. För nu är det ännu mer irriterande och ojämt. Åh, nu måste jag ringa tandläkaren, det går inte att vänta längre. Det är bara dumt för nästa gång kommer det inte vara tandsten som lossnar, utan med all säkerhet en bit av tanden.

Har jag varit så duktig att jag beställt tid hos optikern efter bara en veckas betänketid, så ska jag väl klara av att gå till tandis med. Imorrn kommer det alltså att bära av till optikern. Gjorde ett syntest på Hälso-mässan och det var ju inte posituvt tyvärr. Jag har känt att det hänt nåt med min syn, orkar inte sitta vid datorn på jobbet så länge. Har ju ökat tiden framför den burken nåt kolosalt jämfört med jobbet i Örebro. Så det kommer nog bli bra att kolla vad som hänt. Och det finns ju en hel del snygga brillor numera. Inte som när jag skulle ha de där läsglasögonen. Jaja. Imorrn får vi veta hur jag ska fortskrida. :)

Helg är det snart med. Imorrn ska jag nog inte göra mycket när jag kommer hem. Ta ett varv med dammsugaren och laga lite med. På lördag ska det vaktas barn och sedan ska det spelas gitarr hjälte och sjungas sjung stjärna. Kalas! Söndagen ska det städas, ingen visning men däremot lite träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela