kirsten

Sanna mina ord

Överfall

Publicerad 2009-10-21 18:35:20 i Allmänt,

Jag har sedan jag läst en artikel i Cosmo inte kunnat släppa en tanke. Den maler i mitt huvud mest hela tiden. Den handlade om faran i att leva ensam som tjej, ok jag lever inte ensam, men jag fick mig en tankeställare ändå. Jag menar man är ju inte tryggare bara för att man är två, för puckon finns det överallt. Men det stod i alla fall i denna artikel att man ska tänka sig för om att lämna ut sina hemnycklar till hantverkare. För man vet aldrig vad de hittar på, de kan kopiera denna nyckel och komma tillbaka senare.

Nu har ju vi gjort detta. Man behövde ju aldrig tänka på detta förut när man bodde i en hyresrätt för då kom ju hyresvärden med och låste upp. Men nu i en bostadsrätt så funkar det ju inte riktigt så. Så vi lämnade snällt ifrån oss nycklarna, är ju liksom inget konstigt eftersom man inte kan vara ledig en hel dag för att sitta och vänta på dem. Men nu har detta resulterat i att jag är konstant orolig. Jag menar buskatterna kan jag ju inte direkt se som några vakthundar heller. Jag tror inte att jag behöver oroa mig egentligen, men ändå maler jag dessa tankar...att tänk om man kommer hem och så är det nån där eller att nån kommer om natten.

Jag är galen, jag vet det. Men nästa gång ska jag bara lämna den ena nyckeln tror jag bestämt. Eller undrar om jag kanske inte ska ta och byta lås trots allt...suck...Jag ska inte läsa sådana här saker...

Kommentarer

Postat av: Micaela

Publicerad 2009-10-22 14:10:55

Det är nog ingen fara. Är det inte så att man måste visa att man antingen äger eller hyr bostaden om man skall få kopiera en nyckel? Annars får ni skaffa en kedja som ni fäster fast när ni är hemma, då kan ju ingen från utsidan ta sig in även om de har en nyckel :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela