kirsten

Sanna mina ord

Storm

Publicerad 2009-10-07 16:59:10 i Allmänt,

Tycker hela tiden att det är Martin som kommer hem, för det låter på ett visst sätt i väggarna då. Ja, alltså när han öppnar dörren. Men så kollar jag på klockan för femtielfte gången och ser att han inte ens har slutat ännu. Då upptäcker jag att det är storm ute, har en dunge precis utanför våra fönster och träden mer eller mindre ligger för att det blåser så mycket. Vem vet, snart har jag kanske ett av de träden i mitt vardgsrum? Vore väl festligt...eller inte. Har varit lite huslig idag nu när krafterna så smått kommit tillbaka. Har bakat en till kaka, tänkte att mina kollegor ska få nåt gott nu när de kämpat så när jag varit borta. Sen tog jag hand om tvätten. Efter det blev det lite tvätt av kattlådor och badrum. Nu glänser det och luktar rent och gott här inne. Har rivit ur lakanen ur sängen, men dock inte bäddat rent ännu. Bra att låta det vädra lite. Bort med alla baskelusker.

Imorrn ska jag till jobbet. Det bara är så. Jag är trött på att vara hemma. Ja, det är jättemysigt typ de första tre timmarna. Men jag har varit hemma sen i fredags nu. Inget roligt alls! Katterna är mysiga ja, men de säger banne mig inte så mycket skoj om dagarna. De gnäller mest och tycker att jag är tråkig som inte ger dem massa god blöt mat. Alla serier jag vill och kan se har jag sett och böcker är ju trevligt en stund. Men just för tillfället är det jättetrevligt, Stephenie Meyer vet hur man trollbinder. Än så länge tycker jag att de som gjort filmen har gjort ett riktigt bra jobb faktiskt. Skoj att det kan vara så för en gångs skull ;)

Men på lördag ska all snuva och all hosta vara puts väck. Ska mysa med min ena kusins lille bebis. :) Sen ska jag ha en trevlig kväll med mina tjejer, vad det lutar åt just nu i alla fall. Skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela