kirsten

Sanna mina ord

Afro-moves

Publicerad 2010-04-26 21:27:39 i Vardag,

Måndagar var verkligen inte roliga förut, eller jo när jag orkade masa mig iväg för aerobics, men det blev liksom inget roligt att först promenera 5 kilometer för att sedan träna en timme och sen vänta in Martin som var ute och sprang för att sedan möta upp mig för hemfärd. Man tröttnar liksom. Men nu när vi upptäckt att våra träningskort faktiskt inte bara gäller på gymmet närmast oss utan i hela Stockholm så känns livet lite lättare igen. Detta har medfört att vi nu varje måndag möts upp i tunnelbanan och sen drar ut till Kista för att gå på vårt afro-pass. Det är så himla kul. Att helt släppa alla måsten och bara skaka loss. Fantastiskt! Detta har även medfört att Martin som verkligen hatar allt vad dans heter helst plötsligt utan förvarning kan dansa runt i lägenheten! Ser lite halvroligt ut, men jag är bara glad över att han försöker :) Kan verkligen rekommendera detta pass till er andra!

Bounce i lördags var roligt, men jag hade högre förväntningtar än vad som levererades. Kan vara för att det finns så många duktiga dansare där ute som är bra på mycket och de är endast duktiga i sin stil. Jag säger inte att det var dåligt, men det hade kunnat vara bättre.

I söndags var det inte glada Christine som var ute, tror att jag hade en släng av söndagssjukan som går i min familj ;) Hahaha! Nej, jag lackade bara ur på ett butiksbiträde som absolut inte jobbade med rätt sak. Det hela löste sig, men det resulterade i att vi inte hann få vår nya soffa till balkongen. Så där står det endast ett nytt bord. Men det är ju en början. Eller jo, jag köpte nya balkonglådor med. Kommer bli läckert! Nån som vill komma på en fika snart kanske...?

Imorrn väntar det en ny arbetsdag, funderar på att dra in en halvtimme tidigare och på så sätt sakta men säkert beta av mina minustimmar. Att man tycker att det är en bra idé att plocka ut timmar man inte har när man gör det är sånt man verkligen sitter och funderar på om det verkligen var så smart när man måste jobba in dem...suck. Sen är det dax för lite box. Var längesen, men jisses vad det behövs! Kommer bli skoj. Man måste ha nåt att se fram emot varje dag, då jobbar man lite hårdare för att få dagen att gå :) En morot helt enkelt!

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2010-04-27 00:32:19

Jag kommer ju nästa vecka, då kan det bli en fika ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela