kirsten

Sanna mina ord

Årets andra vurpa

Publicerad 2010-12-26 23:30:10 i Jul,

Hemma efter en härlig julhelg i Öret med många bra och fina julklappar. Roligast måste ha varit Martins, lillbrors och mina föräldrars julklappar. På julafton fick jag av Martin en bakbok som heter "Kärleksmums" och serien "Solsidan" på box. På juldagen när julafton nummer två firades och jag satt där med mina paket fanns det 4 paket som var väldigt lika de två jag fått dagen innan. Mycket riktigt, så där satt jag i slutänden med inte mindre än 3 kakböcker och 3 boxar. Bra jobbat familjen! Men då var jag ju garderad i alla fall. Klantigast är ju att jag glömde Martins kvitto hos svärföräldrarna, men det tar hans bror med sig. Men jag hade ju tänkt byta det imorrn.

Igår innan vi skulle hem till min familj och fira så drog vi en repa på Mediamarkt och Elgiganten för att kika på TV till sovrummet, men inget föll oss på läppen. Men när vi gick däremellan så passade ju jag så klart på att dra en andra vurpa. Denna gång gick det bättre än förra gången eftersom jag gick och höll armkrok med Martin så han dämpade fallet rätt bra. Slog bara i ena knäskålen och sträckte det andra benet. Men om jag gått helt själv hade jag ju flugit all världens väg.

Imorse vaknade jag med huvudvärken från helvetet. Så jag kom upp vid lunch ungefär. Då fick jag veta att svärfar låg en trappa ner med magsjuka. Vad skoj! Vi som skulle fira Martins födelsedag och allt. Men den flyttades snabbt till hans syster istället, vilket resulterade i att hans mamma glömde hans present hemma ;) Hahaha! Men så kan det gå.

Imorrn väntar ett besök hos barnmorskan och så blir det nog lite rea på det. Sen ska vi så klart fira Martins födelsedag på riktigt eftersom det är imorrn han fyller. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela