kirsten

Sanna mina ord

Tidsbrist

Publicerad 2010-12-07 19:45:57 i Livet,

Hade en fantastisk helg i Öret. Problemet är bara att få tiden att räcka till till alla. Man flänger mest runt för att hinna med. Det roliga är att många ofta tycker att man ska ses lite spontant. Kan säga att det funkar inte! Man måste ha det inbokat från början för att det ska gå. Vi började helgen hos mina föräldrar, först med god mat på kvällen, Idol och en massa choklad. Sen på lördagen vankades det inhandling av mina skumtomtar :) hittade även pepparkakskola, så det kommer jag nog inte att baka i år. Sen bar det iväg till Marieberg för inhandling av present till Martins bror som skulle firas senare. Jag hittade även de kängor jag velat ha i många år men ansett att priset varit lite väl högt, men med svullna ben och en omöjlighet att få upp mina stövlar så var det ett måste. Plus att jag kommer att ha nytta av dem nästa år när kotten ska rastas. Plus att vi köpte små strumpor till kotten, det var vad jag hade planerat men när jag stod där så såg den sötaste lilla dress så den fick följa med den med.

På kvällen böt vi hem och åkte till Martins föräldrar där vi firade och firade, massa god mat fick vi och det var en trevlig kväll. Sällskapet bestod av inte mindre än 12 personer, tänk nästa år då är vi 14! Galet. Det är en stor familj jag kommit till, till skillnad från min egen. På söndagen vankades det söndagmiddag, även den sagolikt god. Är det nåt min svärmor kan så är det att laga mat och speciellt såser! Mycket gott! Tog en sväng på stan med innan vi skulle se O, helga natt. Alltid kul att strosa runt i sin gamla hemstad och se vad som har förändrats. Sen kollade vi på showen och jag måste säga att Moa var helt klart bäst! Kul att hon blev framröstad till årets lokalartist! Det var hon värd. :)

Var inget vidare väder att åka hem i. Snökaos kan man väl rätt och slätt kalla det. Vi höll på att bli prejade av en lastbil! Mindre kul, men han höll i sin tur på att bli prejad av en annan lastbil. Kan de inte bara köra i ett tempo de klarar av?! Hade en liten bestämd kotte i magen med, som prompt skulle sparka mig på urinblåsan. Ena stunden inte kissnödig, nästa panik! Busunge redan från början. ♥

De nya pjucken, Canada Snow från Scorett 1499:-

Jag lovar att det kommer upp bilder på kläderna med, ska försöka få med allt jag hitintills köpt då :) Men jag orkar inte fota dem just nu och HM hade inte dessa kläder på sin hemsida som jag köpte sist.


Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-12-07 21:05:45

usch vad obehagligt att inte veta vad det är heller... lågt blodtryck har man ju hela tiden det är ju inget som ba kommer tvärt om man bara går utan typ om man reser sig snabbt eller nåt. Jobbigt med många besök och dåliga läkare :/



Hur fungerar magen nu då? blivit nå bättre? :S Jag ska inhandla mer tabletter av kvinna, har niferex hemma också men de behövde jag inte förrän i slutet av förra graviditeten innan hade jag bara kört med kvinna tabletterna. Men det finns ju fler alternativ ska finnas någon flytande järn bloursaft eller nåt, kan tyvärr inte hur det stavas har bara sett lite reklam i viföräldrar och gravid om det. :)



Hoppas allt är toppen! och vad härliga skor du köpt! Bra skor är faktiskt viktigt! själv borde jag nog också titta över mina skor eftersom alla är verkligen i jätte dåligt skick! :S



Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela