kirsten

Sanna mina ord

Spruträdsla

Publicerad 2010-01-14 22:16:17 i Allmänt,

Idag har jag suttit och laddat på jobbet hela dagen. Tänkt mig in de värsta senariorna, att jag skulle svimma, att jag skulle dö och så fortsatte det. Vi hade bestämt att vi skulle ta vaccin inför resan om några veckor. Trodde att vi skulle behöva starta om då det är 2 år sedan som vi tog de 2 första sprutorna. Meningen var att vi skulle ta den 3 efter sex månader. Men det blev för mycket i våra hjärnor med flytt och allt så det glömdes bort. Men så frågade jag idag hur vi skulle göra, och det var ju inga som helst problem att ta den sista sprutan nu. Så nu behöver man inte tänka på det mer. Skönt. Men så började ju tanten i kassan att dilla om polio och stelkramp och diarré sprutor....My Godness. Stelkrampen kunde tydligen vänta tills vi var 30, men poliot i kroppen var slut. Men jag kollade upp det hela när jag kom hem och just dit vi ska så är polion utdöd. Känns ju kanske rätt dumt att ta den just nu då. Kan jag ju lika gärna göra när jag kommer hem. Diarré, ja det finns ju tabletter att ta ;)

Klarade sprutan utan problem. Men armen gör ont. Var livrädd när vi gick på stan efteråt att nån skulle gå in i mig. Martin har hitintills slagit till mig på armen ett tiotal gånger. Snäll kille. Själv fick jag skäll när jag lutade min haka mot hans axel i en rulltrappa. Kärlek...

Hittade två tröjor på rean på Gina med. Perfekta för resan. Hittade två klänningar med som ska köpas inför resan. Kul när jag betalade. Då blev det billigare än vad det skulle bli. Jag tjänade med andra ord några kronor på det hela ;) Hahah!

Nej, ska kika lite på tv nu. Sen time for bed. :)

Se hela bilden

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2010-01-17 15:18:05

Haha det syns tro det eller inte när jag står så han har inte sett det än :)

Postat av: Micaela

Publicerad 2010-01-19 05:01:24

Förstår din spruträdsla. Skulle inte heller ta dem om jag inte måste. Polio trodde jag var utdöd i hela världen typ... men tydligen inte alltså. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela