kirsten

Sanna mina ord

Denna värme!

Publicerad 2010-07-13 22:23:05 i Livet,

Jag älskar sommar och sol. Men detta börjar bli jobbigt! Speciellt när man fortfarande inte har nån semester, jag kan förstå att alla semesternjutare tycker att detta är underbart, man kan sola och bada varje dag. Precis som det ska vara! Men när man fortfarande arbetar, man måste på nåt sätt försöka sova i denna värme, det går tillslut men så vaknar man igen av att man badar i svett. När klockan sedan ringer mår man så illa av att man är trött plus att man är så varm. Man släpar sig till cykeln och trampar iväg, när man kommit 500 meter svettas man som en gris. Innan man kommit fram till jobbet har man tänkt idiot om säkert 40 människor som inte kan vett och etikett i trafiken! Väl på jobbet ska man härda ut i värmen, jag skojar inte om jag säger att det är 40 grader varmt. Slår mitt gamla jobb med hästlängder, hur nu det kan vara möjligt!? Jag tycker synd om mina kära kollegor som MÅSTE ha kavaj på sig, själv kryper jag in i mitt lilla krypin och kan glatt sitta i endast t-shirt. När dte är så här varmt finns det heller inget tålamod, man kan veerkligen bli galen på de som ringer in. Även om d bara har en helt vanlig fråga så tycker man att de tjatar ;)Jaja, det är tre dagar kvar. Sen är det semester :) och jag tror att det behövs!

Roligare än så här blev det inte idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela