kirsten

Sanna mina ord

Det kallas semester

Publicerad 2010-07-19 19:33:44 i Livet,

I fredags hade jag nedräkning deluxe, gick till och med till systemet och köpte mousserande jordgubbsvin, för det skulle minsann firas att jag äntligen skulle ta semester :) Det var alldeles för sött, men ett glas slank ner utan problem. Lite rund under fötterna cyklade jag sedan hem. Hade en mycket slapp fredag eftersom tanken var att vi inte skulle åka hem mot Öret alldeles för sent på lördagen. Men så blev det inte direkt. Kom ifrån Stockholm vid lunch, men då hade vi å andra sidan åkt runt halva stan för att köpa en present till födelsedagsbarnet som skulle firas under kvällen. Presenten som gjorde succé för övrigt. För det var nåt hon har velat ha hur länge som helst, men aldrig tänkt på att önska sig. Härligt det kan bli.

Festen var riktigt rolig och hem kom vi inte förens runt 4-snåret på morgonen. Riktigt lyckat! Söndagen spenderades först med lillebror och Martin lagade hans dator. Sen begav vi oss till m&p´s husvagn. En riktig slapparsöndag. Var rätt skönt att inte lämna familjen förens rätt sent för en gångs skull. När man jobbar villman gärna hem så tidigt som möjligt så att man får en stund hemma innan det är dags för sängen. Men igår spelade det ju liksom ingen roll. Kollade på Sunes sommar och trots att det är flera år sen man såg filmen så kan man varje minut av den och varje rolig replik. :)

Idag bar det av till Vaxholm för sol och bad. Men det blåste mest och i vattnet var det inte varmt, så jag läste mest. I och för sig är det ju vad jag gör mest annars också, men men. Vi åkte även in till Vaxholm en sväng, köpte på oss lite röror, kräftstjärtar och räkor. Här ska det lyxas! Letade reda på en kompis café med, nu var hon inte där så det fick fikas utan henne. Gick ju bra det med och gratis blev det också. Härligt att ha vänner lite här och där.

Nu ska jag blanda till en liten fördrink och sen blir det käk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela