kirsten

Sanna mina ord

Järntabletter

Publicerad 2010-11-27 14:35:17 i Bebis,

I måndags när vi träffade barnmorskan ordinerade hon järntabletter till mig. Det var ju lättare sagt än gjort att hitta de där förbannade tabletterna. Men vi lyckades tillslut efter lite hjälp från snälla vänner. Men när jag väl hade dem i min hand fegade jag ur och vågade inte ta dem. Dels för att jag har världens fobi för att svälja tabletter, men också för att jag var rädd för vad som skulle hända med min mage. Onsdagen gick torsdagen kom och då hade jag sån värk i min mage och ett hysteriskt illamående att jag inte klarade av att göra annat än att ligga i soffan när jag kom hem. När jag varit på jobbet en stund igår så förstod jag den oerhörda smärta jag känt, magen hade svullnat rejält. Syntes till och med genom den tjocka vinterjackan! En kollega som jag inte träffat å en vecka bara skakade på huvudet och undrade vad jag gjort med magen under denna vecka ;)

När jag kom hem så fixade vi mat och sen tog jag tabletten tillsammans med min vitamintablett. Kan säga att den smärta jag hade i min mage hela kvällen igår var 1000 gånger värre än den jag hade i torsdags. Kunde inte resa mig själv för det smärtade, jag kunde inte vända på mig i sängen för det smärtade...buhu. Halv sju imorse morrade magen igång och jag spenderade i runda slängar 2 timmar på toa :( Förbannade tabletter! Men jag hoppas på att det börjar lugna sig nu, fast det är klart. Jag har ju inget kvar i magen ;) Får se om det fortsätter så här för då får jag nog hitta på nåt annat järnalternativ...

Skulle ha åkt till affären som säljer den barnvagn vi bestämt oss för, tänkte att jag skulle ha samlat kraft för att orka det eftersom de har så tokiga öppettider. Men de hade stängt idag. Fanns nog en mening med det med. Så nu börjar vi med ett bak istället. Hittade ett recept på lussekatter som jag knappt förstår mig på i min kakbok så det ska bli mycket spännande att se vad det blir av denna deg...

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-12-02 17:47:25

hehe tack :) hittade receptet på arla, de brukar ju ha bra recept så jag litade på det ;) hehe.



ser att du blivit ordinerad järntabletter, vilka ska du äta ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela