kirsten

Sanna mina ord

Kan andas ut

Publicerad 2011-04-26 16:22:40 i Thilde 0-3 mån,

Usch, imorse var det mycket hormoner igen. Det var ju dags för vårt besök på ortopeden med Thilde. Jag har våndats hela natten och på morgonen när jag vaknade och såg på min lilla tjej så brast det bara. Tanken på att hon eventuellt skulle behöva ha en stödskena i alldeles för många veckor blev för mycket. Att hon inte längre skulle vara min lilla bebis i sina små storlek 50 kläder kändes bara så fel. Att packa ner en body och byxor i vad som nu är två storlekar för stort fick tårarna att komma igen. Åh, stackars Martin! Men han tar det så bra hela tiden. Även fast han var lika nervös som mig så klappade han mig på kinden och höll om mig och sa att allt skulle bli bra :)

När vi kom dit så fick hon först genomgå ett ultralljud av bägge höfterna och hon klarade det så fint! Hon låg där still och sa inte ett ljud! Sen fick vi gå till ortopeden och där kollade de igenom höfterna både via bilderna som de fått och sen genom att känna på henne. Man märker verkligen att det är ett universitetssjukhus för det är studenter med på varje avdelning som får vara med och klämma och känna och sköterskorna och doktorerna tycker oftast att de är lite för försiktiga ;) eller att de drar lite för mycket och för länge. Men hur som helst så var allt fint med höften och hon slapp både skena och byxor som kunde ha varit ett alternativ. Däremot trodde doktorn att det kanske var nåt i muskelfästet som knakade men att det inte var nåt farligt. Skönt! En tung sten föll från mina axlar och i bilen hem föll några tårar till. Jäkla lipsill!

Sen var det dags för BVC på eftermiddagen. Där visade Thilde sitt temperament och det blev ingen angenäm stund. Dels hade hon gått upp på tok för lite för att sköterskan skulle vara nöjd så vi får komma tillbaka på fredag igen för ny vägning. Men nästan 2 centimeter längre hade hon blivit. Galet! Kommer bli en lång tjej detta då hon redan två veckor efter födseln ligger över sin kurva!

Trots att vi ammade innan vi lämnade BVC var det en helt galen tjej vi la ner i vagnen igen. Vi var tvungna att springa in på HM en sväng med då lilltjejen kräks som en galning och kläderna i hennes storlek inte räcker till här hemma och det var inte populärt. Varken för henne, oss eller alla andra runt omrking. Hon kan skrika högt! Kom nu på när jag sitter här att vi missade att köpe ett par byxor till. Suck. Använder vi storlek 56 läcker blöjorna då de inte sitter tillräckligt tight. Jaja, får boka alla tvättider som finns helt enkelt ;)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-04-26 18:58:58

Skönt att allt gick bra! Jag vet hur det är att oroa sig för sin lilla skatt! Ella var för övrigt också en riktig kräkbebis när hon var mindre, hon kräktes massor efter varje måltid. Extremt jobbigt! Som tur är så går det över med tiden :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela