kirsten

Sanna mina ord

Babypuréer

Publicerad 2011-08-31 13:51:51 i Mat & Bak,

I måndags var jag ju huslig och gjorde egna puréer till Thilde. Det kokades potatis, morötter och palsternacka i varsin kastrull. Efter det mixade jag dem var för sig, så att det blev en puré av varje. Därefter blandade jag dem lite så det blev en puré med potatis och palsternacka, en med potatis och morot, en med palsternacka och morot. Jag tycker faktiskt att det var riktigt kul! Det bästa är nog att Thilde älskade det! Nu har hon endast testat morot- och potatispurén.

Potatispurén blev dock som ett tapetklister, men man får väl helt enkelt blanda i lite mer vätska när man värmer det sen så blir det nog bra. :)

Jag blandade rotfrukterna med lite av vattnet som jag kokat det i och lite rapsolja och mixade det och så var det klart. Hade inte i nån bröstmjölk för det verkade inte behövas, varken för konsistensen eller för smaken. Duktiga tjej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela