kirsten

Sanna mina ord

Inte en lugn stund!

Publicerad 2011-12-06 13:20:38 i Livet med bebis,

Från det att vi går upp på morgonen tills dess att det är dags för en tupplur så leks och busas det, hela lägenheten ska utforskas och den fina filten jag lagt ut på golvet för att det ska vara mjukt att ligga på är mindre intressant. Hon lyckas dessutom hitta allt man inte ska leka med, hennes egna leksaker är inte roliga alls särskilt inte om man hittar en sladd att dra i och smaka lite på. I vardagsrummet har vi ett bord med en massa hyllor och där är det en massa saker eller var ska jag säga, för Thilde har plockat ur det mesta. Måste hitta en annan plats för alla de sakerna istället tror jag.

Man märker också hur dammigt det är, trots att man dammsuger som en galning. När man lyfter upp den lilla damen är kläderna mer grådaskiga än färgglada ;) Men det är väl bara att städa ännu mer, suck. Det hjälper ju inte direkt att ha två katter som hårar ner överallt heller...

Ska snart bege oss ut på en promenad, meningen var att jag skulle ha tränat idag och lämnat lilla damen på barnpassning men det var en snorig tjej som vaknade så jag ville inte ta några risker med att smitta ner de andra bebisarna. Får ta igen det en annan dag istället och en promenad nu då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela