kirsten

Sanna mina ord

Irriterande

Publicerad 2011-12-05 21:39:36 i Livet med bebis,

I lördags när vi var och besökte en babybutik i Öret så blev jag lite smått irriterad. Vi ville testa en bärsele som vi funderar på om vi ska köpa eller inte, eller om vi ska ta den andra som vi kikat på men inte haft möjlighet att testa. Hur som helst ville vi inte börja röra alla selar utan hjälp så vi fick tag i en tjej som skulle visa oss. Vi bad henne visa oss Ergon och hon säger genast "Ni har inte funderat på en Babybjörn istället?" Nej, svarar vi, för är det nåt vi vet att vi INTE vill ha så är det en Babybjörn. Thilde föddes med fel på höften* vilket gör det extra viktigt med en ergonomisk sele och där uppfyller inte en Babybjörn kraven. Hon fortsatte babbla om att hon minsann inte var ett fan av Ergon och nej, man ska ha en Babybjörn. Hon fick inte visa oss den även fast hon försökte. Men hon visade ordentligt att hon inte gillade att dema Ergon.

Nu när jag testat den så känns det bra. Jag vet att jag kan ha den trots jatt jag är kort, den satt bra och det var skönt för axlarna och den avlastade fint. Thilde älskade det och satt däri och skrattade mest. Ja, så bra var ändå säljaren att hon ville att vi skulle testa med vår unge i och inte nån jädra docka. Så nu tror jag att vi bestämt oss, det tog oss bara 8 månader ;)

Jag tycker bara att det är så dåligt av en säljare när man som kund kommer in för att få testa en speciell sele och inte alls har nåt intresse av nån annan. Att sen få höra vad den personen själv tycker om selen är inte heller intressant. Det är vi som ska ha selen, vi som läst på om vad som ska passa oss och det är vi som ska trivas med den inte hon! Pucko! Förmodligen har de högre provision på de tråkiga Björnarna...

*Hon föddes som sagt med ett fel på höften, den vänstra var ur led. Men när vi sen kom iväg på undersökningen så fanns där inget fel längre. Den hoppade kanske rätt av sig själv och satte sig i rätt läge. Så vi behövde aldrig nån skena eller nån byxa för att hålla det på plats. Men vi vill ändå göra allt vi kan för att hon ska få stabila höfter!


Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2011-12-09 12:05:44

Men, jösses vilket otrevligt butiksbiträde! Skitsamma vad HON gillar, det var ju ni som var där och ville testa en viss sort. Annat vore det ju om ni inte visste något om någon/var intresserade av någon speciell och frågade om råd. Fast tycker ändå att det är så himla puckat att ALLA butiksbiträden i babybutiker plockar fram BB-selen först, den är ju sjukt obekväm att bära i.



Vi har förvisso en sån med ryggplatta i (present) och den är väl lite bättre än selarna utan, men det gör ändå JÄTTEONT att bära. All tyngt på axlarna och jag orkar inte bära Elvira längre än max 20-30 minuter, men då är jag ändå helt slut i rygg och axlar efteråt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela