kirsten

Sanna mina ord

Stress!!

Publicerad 2011-12-08 21:11:56 i Livet med bebis,

Vilken stressig dag det blev! Skulle fira en av våra internetmammor idag och snäll som jag är tog jag på mig att fixa en fin blomma till henne. Vi skulle vara där vid 12 och 11.20 gick vi hemifrån. Vid blomsterbutiken kom jag knappt in för de hade ställt en murgröna i en blomlåda där och in var det först en trapp och sen två trappsteg ner. Så där satt jag fast med en murgröna runt vagnen och igenimmade glasögon. Haha! De flyttade på blomsterlådan rätt fort. De var två som jobbade där och den ena mer förvirrad än den andra. Jag bad om en lättskött blomma och tanten visade mig varenda blomma som fanns, att jag bestämt mig redan spelade ingen roll. När jag sen skulle betala så var blomman plötsligt inte lättskött, men den var så fin så jag tog den ändå. Kortläsaren fungerade inte som den skulle och kassaapparaten strulade. Maj gadd. Sen skulle jag ta mig ur djungelbutiken, ojoj.

Handlade med mig en sushi på vägen och där kom jag knappt in heller. Tjejen i kassan stod bara och kollade och en av gästerna kom och hjälpte till med vagnen, ja jag säger då det. Var tvungen att gå förbi Ica med och köpa med fruktpuré till lillan, där hade de spärrat en av ingångarna och väl inne i butiken var all personal i vägen med varuvagnar. Precis vad man behöver när man är stressad.

Klockan var tolv när jag var klar på Ica, då bestämde jag mig för att strunta i den där promenaden jag tänkt ta dit. Blev buss istället som aldrig kom. När den väl kom var det två vagnar, men jag lyckades få plats ändå. När vi kom fram så skulle jag och en av de andra vagnarna av samtidigt, hon hade en trehjuling och jag hade svårt att komma av med min fyrhjuling så jag frågade om hon ville ha hjälp. Men det ville hon inte. Tycker bara att det är så trist att de inte kan parkera närmre trottoaren så att man kommer av ordentligt. Kommer ju ändå bara ta längre stund för dem om de inte gör det då man måste trixa en massa.

Blomman fick godkänt och fikat var smaskigt. Så härligt att träffas då och då :) barnen hade skoj de med och det är ju egentligen roligast. När jag åkte hem så åkte jag med en galning till chaufför och inte heller han kunde ställa sig närmre trottoaren, fick nästan lyfta ut vagnen. Suck.

Har haft en ensam kväll här med då Martin är borta med jobbet. Tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att vara ensam! Måste ha nån att prata med, så det är ju tur att vi mammor träffades idag i alla fall. :)

Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2011-12-08 21:52:27

sv: haha nemen, kan inte martin hjälpa dig då om det är så enkelt ?? :D jag kan ju litegrann och googlar på allt som jag inte kan, men oftast har man inte tiden att sätta sig och pilla så nu när Malin erbjöd sig att hjälpa mig så var jag inte sen att haka på :D hihi !



tycker det är så sjukt störande med folk som bara stirrar på en när man har problem att ta sig fram med vagnen ? varför är det så himla svårt att hjälpa till ?? :O herregud !



kram på er !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela