kirsten

Sanna mina ord

Vilka problem

Publicerad 2011-12-07 11:02:32 i Livet med bebis,

Sitter här och funderar på hur jag ska lyckas dammsuga. Det måste verkligen göras för Thilde ser ut som en dammråtta när hon krälat runt på golvet en stund. Så kan vi ju inte ha det! Hon sover nu och drar jag igång dammsugaren så kommer hon ju att vakna och det vill jag inte. Gör jag det när hon är vaken så kommer hon antingen att bli livrädd för ljudet eller så måste jag kolla henne en gång i sekunden för att se vad hon hittat på. För hyss det har hon för sig mest hela tiden!

Vi har varit rätt dåliga på att ta hand om alla rena sängkläder så de ligger i en välfylld Ikea-kasse, ja en sån där blå ni vet. Martin tvättade förra veckan när vi var i Öret och det resulterade i en full blå kasse med kläder som ingen orkat ta tag i heller. Men just nu är jag glad över det, för nu kan jag använda dem som en mur mellan ena soffan och väggen. Det gör att katternas mat- och vattenskålar får vara ifred. Sabla unge! Var ska vi göra av den kan man undra? Stackars katter, inget får de ha ifred varken mat eller leksaker. Haha!

Men som sagt, dammsugningen sparar jag nog tills hon vaknat. Får väl sätta henne i matstolen så vet jag var jag har henne ;) så får hon följa med i den från rum till rum så har jag koll på henne under tiden. För annars har hon säkerligen kommit på ett sätt att ta sig ur den stolen med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela