kirsten

Sanna mina ord

Alla hjärtans dag - Grinchen

Publicerad 2011-02-14 19:25:54 i Livet,

Idag är en dag jag inte förstår mig på. Jag tycker att det är en helt onödig dag som affärerna bara tjänar pengar på. Varför ska det ens finnas EN speciell dag att visa sin kärlek och uppskattning på? Är det inte meningen att vi ska visa varandra det jämt oavsett vad det är för dag? För mig betyder en bukett med blommor så mycket mer om jag får dem en helt vanlig dag! Och nej, det har inget med att göra att Martin skulle vara oromantisk och att han inte köper nåt åt mig. För det kan jag lova att han gör. Men han vet att jag inte bryr mig om vilken dag de kommer på. Han gillar inte heller den här dagen så jag antar att vi är en perfect match ;) Så ja man kan väl kalla mig för en Alla hjärtansdag Grinchen. Hahahah!

Idag har vi varit hos barnmorskan, allt såg lika bra ut som vanligt. Trots att jag kände en stor oro när jag skulle ta mig dit, för det högg otroliga kramper i min mage så jag var tvungen att stanna flera gånger för att hämta andan. När jag ser att Martin ringt och skickat sms om att han inte skulle hinna så höll det på att brista för mig. Men han hann :) Men det kändes extra skönt att få höra hjärtat och se att slagen börjar gå ner lite och att den har lagt sig med huvudet nedåt ordentligt nu. Hon visade även Martin var huvudet låg och lät honom känna på det. Han såg så stolt ut då och jag blir så rörd av att se honom längta så mycket. Vi pratade lite om våra tankar inför den kommande förlossningen och hon frågade oss vad vi trodde att vi väntade för en liten pärla. Martin är ju bombsäker på att det är en kille och han är rätt ensam om att tro det faktiskt. Jag tror på en tjej och när jag sa det så sa hon att det var vad hon trodde med. Finns bara två som vet på riktigt, bebisen själv och barnmorskan som gjorde ultraljudet ;) Ska bli kul att se sen vad det är.

Kommentarer

Postat av: Fifi

Publicerad 2011-02-15 15:00:19

Vad skönt att det gick bra hos BM och att Martin hann! Niklas har inte varit med en enda gång, förutom på RUL:et, han jobbar ju i Norge, så han missar en del. Men nästa gång jag ska till BM, då är han hemma så då får han följa med!



Ja, visst är det mycket roligare att få små presenter lite när som?! Särskilt när det kommer helt oväntat!

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-02-15 20:42:37

haha jag älskar alla hjärtans dag, det är mysigt ! men visst ska man visa uppskattning varje dag, det kan jag hålla med dig om ! Det är ju faktiskt den oväntade uppskattningen som man värderar mest :) skönt att allt är bra med bebis också ! är också huur spänd som helst på vad det blir för något :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela