kirsten

Sanna mina ord

Knasiga människa

Publicerad 2011-02-11 22:13:13 i Livet,

Idag var vårt fredagsfika endast en liten munsbit. Men en väldigt god sådan. Men jag och min gravida kollega kände inte att det räckte så vi knatade över till Konsum för att handla godis och dricka. I det här vädret som varit idag kan man ju tycka att vi borde ha klätt på oss mer, men nej, vi knatade ut i våra "uniformer" och inneskor. Då mina fötter inte längre kommer ner i mina skor så har jag numera tofflor på mig. Vilken syn det måste ha varit. Snö vart ögat än såg och så kommer jag gungande i tofflor ;) Hur som helst. När vi kommer fram till stoppljusen så är det en bil som fastnat då det är ren isgata där han står och spinner. Han försöker inte med att lägga i en högre växel som väl är nummer 1 man får lära sig på körskolan, nej han backar och trixar och håller på att köra på en massa människor. Vi får grönt och börjar gå och möter då en tant som i sällskap med en massa andra vinterklädda människor går över gatan. Ändå kollar hon direkt på moch min kollega och säger att vi måste hjälpa till och knuffa. Ursäkta?! För det första har vi inte ordentligt med kläder på oss för att hjälpa till. För det andra två stora magar i vägen. För det tredje, hon kom i sällskap med 4 män. Men nej, det är ju klart att två höggravida tjejer utan ytterkläder och innerskor ska hjälpa till och knuffa en bil på en ren isgata. Känns mycket logiskt tanta lilla!

Behöver jag säga att vi bara gick? När vi kom ut med våra godispåsar var han borta så antingen la han i en högra växel och kom bort eller så knuffade männen undan honom. Det förtäljer inte denna historia.

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2011-02-12 16:09:30

Bra att ni bara gick, vilken idiot!



Vi har faktiskt haft ganska fint väder här, åtminstone idag. Det är kallt, men solen skiner och det har inte snöat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela