kirsten

Sanna mina ord

Sikken dröm

Publicerad 2011-02-10 22:13:20 i Familj,

Usch vilkem hemsk dröm jag hade inatt. Jag var hos Martins föräldrar som av nån anledning plötsligt bodde på landet och där ute går plötsligt vattnet och Martin är inte där. Jag börjar försöka få tag i honom, men han svarar inte. Så vi packar in oss i bilen, Martins pappa kör och med i bilen är även hans brorsdotter, men bara den ena och så min svärmor. Hon sitter och pratar och tjatar om allt möjligt, ja brorsottern alltså så svärmor ber henne att vara tyst för att jag måste koncentrera mig på det jag har framför mig ;) Jag fortsätter att försöka få tag i Martin så att han kan komma med min färdigpackade väska till BB. Då får jag ett sms av honom där han förklarar att han under natten varit med en annan tjej, men att han inte varit otrogen ännu då de inte har haft sex. HAHAh! Han fortsätter med att han ska träffa henne ikväll igen...

Jag ber då Martins pappa att köra hem mig så att jag får hämta min väska själv. Väl där berättar jag för Martin att jag inte vill att han är med mig under förlossningen för han har inget där att göra och han kommer inte att få träffa sitt barn.

Mitt i detta väcker Martin mig för att fråga när jag ska åka till jobbet. Jag höll ju på att slå till honom eftersom jag fortfarande var kvar i drömmen och säga att det har inte han med att göra. Hahaha! Tur att jag inte gjorde det, han hade nog undrat vad jag höll på med. Men vad är det för konstiga drömmar man har nu? Den ena är ju knasigare än den andra.

Berättade så klart om drömmen för Martin och han bara skrattade och sa att det var det sista jag behövde vara orolig för. Plus att han sa att han själv skulle ju inte anse att det inte var otrohet det han pysslat med i drömmen. Skönt att veta. Men drömmen har ju följt mig hela dagen knasigt nog. Jag tror att jag bara är rädd för att jag inte kommer att få tag i Martin om han inte skulle vara hemma när det drar igång, han svarar ju inte direkt alltid när man ringer honom idag. Plus att jag är lite orolig för att vara ensam under förlossningen. Jag vet att Martin kommer att vara där och han kommer vara det perfekta stödet, men jag är ändå orolig. Konstigt vore det väl annars?

Ska packa ner mig sängen nu, mår fruktansvärt illa och jag vill inte bli sjuk. Har ju en rolig helg framför mig ju!

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2011-02-11 09:21:47

Men fy, vilken dröm!



tack! Det blev bara så mycket med snack om snitt och det där med kurvan på en gång… Nu vill jag bara ha UL-et överstökat så jag vet.

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-02-11 13:04:34

men usch vilken dröm ! jag drömmer också massa konstiga saker på nätterna, helt galet :p haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela