kirsten

Sanna mina ord

Bebismys

Publicerad 2011-01-16 18:07:42 i Livet,

Dagen idag blev helt underbart bra, trots det tråkiga vädret! Jag behöver väl inte säga att jag är livrädd för att gå ut utanför dörren?! Jag hatar den här delen av vintern! Slask och blött och grått och trist. När det dessutom händer redan nu vet man att det i alla fall inte betyder att det är slutet på vintern, för nu börjar istället helvetet. Ni vet när de ena dagen är snö och vitt och nästa dag så är det isgata överallt och med en massa vatten ovanpå. När kommunen sen är som de är och inte tar bort snön när den kommer så kan ni ju tänka er hur vår gata ser ut. Jag gillart inte alls!

Men idag har det varit en mysdag. Trevlig fika och en massa bebismys! Nu vill jag ju bara att vår lilla kotte ska komma ut med så man får mysa med den :) Så skönt att få prata med nån som vet precis vad man menar fast man alla gånger inte kan finna rätt ord för att beskriva känslan.

Just nu försöker jag få herrn i huset att fatta att jag är hungrig, det går så där om jag ska vara ärlig. Han sätter upp en kabellist och visst jag är superglad över att han gör det då den där förbannade sladden har hängt så där illa och fult i typ 2 år. MEN nu är jag hungrig. Detta har jag sagt i över en timme och under denna timme har jag hunnit sätta i mig nästan allt godis som var kvar i skålen och en massa ostbågar. Han fattar ändå inte. Nu tycker ni säkert att varför fixar jag inte maten själv då? Jo, för att när jag var på väg hem så ringde jag Martin och frågade hur köttet såg ut som låg på tining. Till svar fick jag att det såg bra ut men det var lite isigt fortfarande. Jag tyckte inte att det kändes helt 100, så jag sa att jag skulle komma hem och kika på det. När jag kom hem så behövde jag bara slänga en blick på det för att se att det var alldeles frystorkat. Alltså behöver vi köpa nytt. MEN, jag klarar inte av att gå till butiken för jag har för ont efter min promenad idag. För en timme sen sa jag att det tar 45 min - 1 timme att koka denna gryta...Jag ska börja ha ett lager med fiskbullar i skafferiet tror jag. För det äter inte Martin. Så när han inte lyssnar så lagar jag i ordning det i ren trots, vad tror ni om det? Då kan ju han sitta där hungrig sen. Blir galen snart! Och en bitter gravid tjej vill man inte ha i sin närhet!

Har klickat hem lite kläder med under denna timme. Jag hittade inte så mycket till mig själv, men lite blev det allt men mest till kotten :) Vi vet ju fortfarande inte vad det är för kön, men med färgvalen nedan skulle man ju kunna tro det. Rolling stones tröjan är för att Martin älskar dem. Alla kläder från HM.

          

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-01-16 19:27:01

vi hade också massa bebismys igår och det är alltid trevligt :) haha min pojkvän är precis likadan, han ska alltid göra saker vid fel tidpunkt och så är han så envis att han inte kan vänta i 30 min ;) vilka fina kläder du beställt ! älskar pyjamaserna och den långa klänningen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela