kirsten

Sanna mina ord

Helg!

Publicerad 2011-01-21 23:13:48 i Livet,

Åh, vad härligt med helg! Men visst går veckorna fort? Ena dagen är det söndagkväll och man sitter och bävar inför vad veckan kommer att innehålla och sen är det plötsligt fredageftermiddag och man går hem från jobbet och tar helg. Det är som en gammal kollega till mig alltid sa, det finns bara måndagar och fredagar. Kan inte annat än hålla med. Men när tiden går så här snabbt så innebär det att det snart är dax för födsel. Jag längtar som en galning efter kotten. MEN inte förlossningen. Vilket alla mina kompisar med barn försöker få mig att göra, eftersom det är så häftigt, magiskt. Ja, jag vet inte allt vad de kallar det. Men jag ser bara smärtan, sjukhus, sprutor, blod, avtuppad Martin, panikslagen Christine. Men klart att det kommer att gå bra ;)

Imorrn kommer lite vänner på besök. För vissa kan det ses som en fest och för andra ett saftkalas. Meningen var att det skulle vara en blind date i det hela, men det blir inte av för ena halvan kommer inte. Annars hade det varit tämligen intressant vill jag lova. Men jag ska nog lyckas vid ett annat tillfälle. Håller på och planerar en rolig lek och en ännu roligare vinst. Men det kan jag inte berätta så mycket mer om nu då många av de som kommer läser detta. Heheh!

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-01-22 11:04:15

haha, jag vaknar också varje natt och måste besöka toaletten.. ändå ser jag till att kissa precis innan jag lägger mig :) ja, kul med lite läsning sådär ! Jag ser faktiskt fram emot förlossningen mer än vad jag trodde att jag skulle göra, haha ! försöker tänka bort allt otäckt, ungen ska ju ut ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela